9 خواص گلاب از منظر طب سنتی گرداوری شد

9 خواص گلاب از منظر طب سنتی

 

مهم نیست که چه نوع پوستی دارید، چون با استفاده از این «اعجاز طبیعت» می‎توانید از خواص بسیار زیاد آن بهره ببرید. آرام کردن پوست‎های حساس و پر‎خارش، متعادل کردن چربی پوست، جوان‎سازی، نرم و لطیف کردن پوست، ایجاد درخشندگی. چون گلاب سرشار از آنتی‎اکسیدان و ویتامین است، بنابراین با تغذیه پوست، آن را جوان و شاداب می‎سازد. خواص طبیعی ضدعفونی‌کننده، ضد‎التهاب و ضد‎باکتری از دیگر خواص این اکسیر است.

 

فواید گلاب برای زیبا‎سازی پوست کدام است؟

 

۱. گلاب پُف‎ زیر چشم را از بین می‎برد

یک پد خیسانده در گلاب خنک را برای نیم‎ساعت روی چشمان خود قرار دهید. این‎کار ضمن آرام کردن پوست لطیف دور چشم‎تان،‌ پف آن را هم کم می‌کند.

 

۲. اسپری کردن گلاب روی پوست، به آن طراوت می‎بخشد

به‌خصوص در طول تابستان گلاب دوست وفادار پوست شما‎ست. کافی است آن را روی پوست خود اسپری کنید و یا به کمک یک پد روی آن بمالید و از خاصیت طراوت‎بخشی و آبرسانی سریع آن بهره ببرید و پوستی درخشان و زیبا داشته باشید.

 

۳. افزودن دو فنجان گلاب به آب وان برای یک تجربه فراموش‎نشدنی

گلاب، پوست شما را نرم و تازه می‎کند و به آن بوی خوش رز می‎بخشد. چه چیز از این بهتر؟

 

۴. از ‎بین ‎برنده خشکی پوست

این اکسیر به سرعت به پوست شما لطافت و آرامش می‎بخشد.

 

۵. از گلاب برای پاک کردن آرایش خود استفاده کنید

این کار را با کمک یک پد آغشته به گلاب انجام دهید. برای تاثیر بیشتر پد خود را در گلاب بخیسانید و کمی روغن نارگیل رویش بمالید و با آن آرایش خود را پاک‎ کنید. این پد را می‎توانید به پوست دور چشم‎تان هم بکشید، اما یادتان باشد پوست اطراف دور چشم را که خیلی لطیف است هرگز به شدت نمالید، چون این کار برای جوانی و زیبایی پوست ضرر دارد.

 

۶. برای بهتر کردن نتیجه آرایش خود از اسپری‎ گلاب استفاده کنید

بعد از تکمیل آرایش صورت خود، گلاب را روی آن اسپری کنید تا نتیجه کار زیبایی، درخشندگی و پوستی بشاش باشد.

 

۷. گلاب در نقش شیر‎پاک‎کن

استفاده مدام از گلاب به عنوان پاک‎کننده پوست، چروک شدن و پیری پوست را به تاخیر می‎اندازد، منافذ را می‎بندد و به پوست درخشندگی می‎بخشد.

 

۸. بعد از اصلاح، از گلاب استفاده کنید

برای پیشگیری از تحریک و خارش پوست، بعد از هر بار اصلاح کردن، گلاب را به‎کار ببرید. این‎کار هم پوست را نرم‎تر می‎کند و هم به آن عطر خوشی می‎بخشد.

 

۹. عطر‎درمانی

از گلاب می‎توان به‎ عنوان یکی از مواد تشکیل‎دهنده در عطر‎درمانی استفاده کرد. تحقیقات نشان می‎دهد که عطر‎درمانی اثرات فوق‎العاده‎ای در کاهش استرس دارد و به تنظیم خواب و از بین بردن افکار منفی کمک می‎کند.

 

سلامتیسم