همه برای سلامت

۴۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

درمان عفونت ادراری در مردان


درمان عفونت ادراری در مردان گرداوری شد

درمان عفونت ادراری در مردان

 

ادرار یکی از مواد دفعی از بدن می باشد که پس از هر چند ساعت یکبار باید از بدن تخلیه شود ، در صورت عدم تخلیه و نگهداری این ماده مضر در بدن عواقب بسیار نامطلوبی در انتظار ما خواهد بود. این مایع معمولا به رنگ سفید تا زرد دیده می شود . هرچه میزان مصرف مایعات افزایش یابد حالت رقیق بودن ادرار نیز بیشتر می شود. یکی از مشکلات شایعی که به دلایل مختلف در افراد اتفاق می افتد در ارتباط با سوزش ادرار می باشد. این سوزش را نشانه ای جدی از عفونت ادراری بدانید و در صورت بروز حتما با پزشک خود مشورت داشته باشید.

برخی معتقد هستند که سوزش ادرار یکی از نشانه هایی است در سنین بالا ، در حالی که این نشانه از سنین کودکی تا بزرگسالی وجود دارد و در صورت بروز باید هرچه سریع تر علت یابی شود. از علل مهم سوزش ادرار عفونت هایی است که در نواحی اطراف رخ می دهد. به عنوان مثال عفونت مثانه یکی از شایع ترین آنها به شمار می رود. اختلال در عملکرد هریک از اجزای سیستم ادراری هم می تواند نمونه ای دیگر از این علل باشد. این سیستم به هر نوع عفونتی بسیار حساس است و بی توجهی نسبت به آن با از دست رفتن کلیه ها همراه خواهد بود.

وجود هر نوع درد در زمان ادرار کردن می تواند از بیماری های جدی و مهمی خبر دهد که از جمله ی آنها می توان به بیماری هایی همچون وجود تغییر و التهاب در مثانه ، سنگ های ادراری ، عفونت در پروستات در مردان ، بیماری های آمیزشی اشاره نمود. معمولا سوزش ادرار در خانم ها به دلیل شکل خاص دستگاه تناسلی بیشتر از آقایان اتفاق می افتد ، اما وجود هر نوع درد و سوزش در آقایان نیازمند پیگیری ها و تست های آزمایشگاهی بیشتری می باشد و از اهمیت برخوردار خواهد بود.

سوزش ادرار در افراد می تواند نشانه ای از برگشتن ادرار باشد. ادرار ماده ای است که در جهت سلامت بدن فعالیت می کند و به نوعی نقشی پاک کننده دارد ، ورود این مایع مضر به داخل بدن می تواند با اختلال در سیستم ادراری همراه شود و لوله های جمع کننده ادرار و مثانه را با خطرات جدی همراه سازد. تنها با یک آزمایش ادرار می توان علت اصلی سوزش ادرار را جویا شد ، وجود عوامل باکتریایی یکی از شایع ترین و آسان ترین دلایلی است که با مصرف آنتی بیوتیک ها و رعایت نکات بهداشتی قابل رفع خواهد بود.

سعی کنید تا با حمام کردن و ادرار کردن پس از رابطه جنسی باکتری های موجود را به بیرون هدایت کنید. در صورت وجود عفونت ادراری در مردان بهتر است تا پس از رعایت نکات بهداشتی به رژیم غذایی خود توجه داشته باشید. مصرف ویتامین ها بدن را در برابر هر نوع عاملی مقاوم خواهد کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
جابر جعفری

علت سوزش ادرار در مردان


علت سوزش ادرار در مردان گرداوری شد

علت سوزش ادرار در مردان

 

سوزش ادرار یکی از شایع ترین دردهایی است که در بسیاری از مواقع مورد بی توجهی افراد قرار می گیرد و می تواند از یک شرایط بسیار ساده با درمان آسان به وضعیتی بسیار بد با درمان های پیچیده تبدیل شود. هرچه سوزش ادرار بیشتر طول بکشد فرد با درد و ناراحتی بسیاری همراه خواهد بود. از مهم ترین ویژگی ها و خصوصیاتی که باید به آن توجه ویژه صورت پذیرد بروز سوزش ادرار در مردان می باشد. این حالت در درصد کمی از مردان اتفاق می افتد.

شاید در خانه ی خود بارها مشاهده کرده باشید که همسر یا پدر شما یا بچه هایی با سن کمتر در طول یک روز بدون مصرف مایعات فراوان در دفعات زیادی به توالت مراجعه می کنند و دفع ادرار را انجام می دهند. پس از دفع ادرار معمولا با درد و ناراحتی زیادی از توالت خارج می شوند و برای چند دقیقه ای ناحیه ی مربوط به زیر شکم خود را می فشارند. این علائم نشان دهنده ی تکرر ادرار و سوزش ادرار در مردان می باشد.

علل سوزش ادرار در مردان با تنوع بسیاری همراه است اما مهم ترین این علل می تواند در ارتباط با دیابت ، تغییرات در عملکرد غده پروستات ، عفونت های مثانه ، گیر افتادن سنگ های ادراری در مسیر عبور ادرار ، تغییر در عملکرد عضلات نواحی اطراف مثانه ، وجود زخم در اطراف ناحیه تناسلی ، تومورها ، بزرگی پروستات در سنین میانسالی و پیری و . . . باشد. در صورت تشخیص زودرس علت اصلی در سوزش ادرار در مردان درمان آنها به راحتی انجام می پذیرد و در این رابطه نیازی به نگرانی نیست.

معمولا سوزش ادرار و پس از آن عفونت های مختلف در مردانی که ختنه نشده باشند بیشتر اتفاق می افتد. بنابراین اعتقادات در این زمینه را کنار بگذارید و برای سلامت فرزند پسر خود در همان کودکی عمل کوچک به نام ختنه را انجام دهید. با بزرگ شدن فرد این عمل در شرایط سخت تر و با درد بیشتری انجام خواهد گرفت . در صورت وجود سوزش ادرار در کودکان کیسه هایی مخصوص و در بزرگسالان لیوان های مخصوص نمونه گیری ادرار به شما داده می شود تا با نمونه گیری از ادرار به تشخیص دقیق تر پزشک کمک نمایید. در اکثر موارد با مشخص شدن نوع باکتری و درمان متناسب با آن در کمترین زمان ممکن درد و سوزش ادرار در مردان پایان می یابد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
جابر جعفری