همه برای سلامت

۲۶ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

چاق شدن سریع صورت ، تمام راهکارهای چاقی صورت


در این مطلب از سایت عرقیات برا شما چاق شدن سریع صورت ، تمام راهکارهای چاقی صورت گرداوری شده است

چاق شدن سریع صورت ، تمام راهکارهای چاقی صورت

 

چاق شدن صورت

لاغر شدن صورت از آن دست مشکلاتی است که کمتر کسی هست که آن را تجربه نکرده باشد. بسیاری از ما با کوچک‌ترین تغییر دربرنامه و رژیم غذایی‌مان با لاغری صورت رو‌به‌رو می‌شویم. کافی است تمرینات سنگین ورزشی را از سر بگیریم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن جذابیت و زیبایی صورت‌مان‌ را از دست بدهیم. لاغر شدن صورت یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که غالب مردان و زنان در سراسر جهان با آن روبه‌رو هستند و برای درمان آن تلاش می‌کنند.

اگرچه امروزه در طب مدرن شیوه‌هایی همچون تزریق ژل و بوتاکس برای پرتر به نظر رسیدن صورت و زیبایی آن وجود دارد اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم پیش از آنکه این شیوه‌ها را تجربه کنید به توصیه درمانگران طب سنتی و نسخه‌های گیاهی و طبیعی آنها عمل کنید تا بدون عارضه و نگرانی به نتیجه برسید.

 

چاق شدن صورت با طب سنتی

*شیربادام روزی یک لیوان بمدت۴۰روز(شیر بادام:چند بادام را مغز کرده در آب در حال جوش بریزید تا پوستش راحتر کنده شود بعد از آب در آورده وبعد از اینکه خنک شد تر مخلوط کن ریخته با کمی عسل ومقداری آب کامل که مخلوط شد نوش جان کنید)

*خوردن سوپ حلیم باروغن زیتون

*انگور

*شیربرنج

*شیره انگور و ارده

*استفاده از مواد نشاسته ای و خوردن نان خامه ای روی غذای چرب .

*استعمال عطرهای موافق

*خوردن غذاهائی که از آن خون صالح تولید می شود از قبیل خوردن یونجه با شکر و مداومت با آن

*خوردن گوشت بره بریان کرده و حلیم و نخود آب گوشت کبک و مرغ و گوشت بزغال شیر ماست دوغ تازه نان و انگور سفید ( انگور را روی غذای گوشتی چرب نخورند ناشتا میل کنند )

*استحمام یکروز در میان ، بدن را چاق و گوشت تازه می رویاند و رافع بلغم و صفرا هم می باشد و با معده خالی و پر هم حمام رفتن مضر است بایستی اندک چیزی در معده باشد و از آب سرد خارج شدن درد بدن را زایل و اعصاب را هم تقویت می کند .

*پنیر با مغز گردو بدن را فربه و پوست را لطیف و نرم و معده را تقویت می نماید .

*برگ شنبلیله با آرد گندم و شکر و عسل جهت فربهی بدن مفید است .

*زنیان با بادیان رومی ۱۵ گرم از هر دو در ۴۱۲ گرم شیر و ۳۵ گرم قند باعث افراط فربهی است .

 

چاقی صورت با طب سوزنی

اگر می‌خواهید از روشی جز اصلاح رژیم غذایی و خیلی سریع برای پر شدن صورت‌تان استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم با یک متخصص طب سوزنی مشورت کنید. درمانگران طب سوزنی برای بهتر شدن جریان گردش خون صورت و تولید کلاژن بیشتر از سوزن‌های ظریف طب سوزنی استفاده می‌کنند. آنها با افزایش خونرسانی در ناحیه صورت علاوه بر غذارسانی و آبرسانی به افزایش و تولید کلاژن پوست کمک می‌کنند و به این ترتیب می‌توان به تقویت عضلات صورت و خوش‌فرم شدن این عضلات کمک کرد. با این روش با کمک طب سوزنی می‌توانید در مدتی کوتاه و کمتر از یک ماه به پر شدن صورت و چاق‌تر به نظر رسیدن آن کمک کنید. برای این منظور بهتر است با یک متخصص طب سوزنی مشورت کنید.

 

چاق شدن صورت با ورزش

 

  • این تکنیک را ۱۵ بار تکرار کنید

اگر تمایلی به استفاده از تکنیک‌های تغذیه برای پر شدن و چاق به نظر رسیدن صورت ندارید، بهترین روش برای شما استفاده از تکنیک‌های ورزشی سودمند برای چاق شدن صورت است. برای این‌ کار هر روز کمتر از ۲۰ دقیقه را به این کار اختصاص دهید و در ۲ نوبت این تکنیک را اجرا کنید. روی صندلی بنشینید و روی عضلات صورت تمرکز کنید. سپس لب‌ها را تا جایی که می‌توانید جمع کنید و آن را به مدت ۵ ثانیه در همین حالت نگه ‌دارید سپس بدون آنکه لب‌های‌تان از هم باز شود و دندان‌های‌تان دیده شود لبخند بزنید و سعی کنید خط لبخند را بلند و بلندتر کنید. لب‌ها را به مدت ۵ ثانیه در این وضع نگه دارید و این تمرین را ۱۵ بار تکرار کنید. بعد از اجرای پانزدهمین حرکت خواهید دید که عضلات صورت‌تان احساس خستگی می‌کنند. این به شرطی است که حرکات را به درستی و با تمرکز انجام داده باشید. خستگی عضلات صورت بهترین نشانه برای بهبود خونرسانی و جریان‌گردش خون به سلول‌های صورت است. اجرای این تکنیک هر روز به مدت ۲۰ دقیقه به شما کمک می‌کند تا عضلات ورزیده و پرتری داشته باشید.

 

  • ماساژ صورت

صورتتان را ماساژ دهید تا استخوان بندی اش درشت شود.مقداری هوا داخل دهان کنید و به مدت سه ثانیه لپ و گونه ها را پر از باد نگه دارید. اینکار را چندین بار در روز انجام دهید تا عضلات گونه و فک را چاق تر کنید.

یکی از حرکت‌های ورزشی که به شما کمک می‌کند قرار دادن انگشت اشاره در کنار انگشت میانی است سپس آن‌ها را روی گونه‌هایتان قرار دهید و به آرامی شروع به ماساژ دادن صورت کنید. این شیوهٔ ماساژ کمک به تحریک عضلات گونه‌ها و ضخیم‌تر شدن بافت‌های آن می‌کند.
ماساژ دادن صورت با روغن کنجد روزی یکی دو مرتبه یا روزی یک مرتبه با روغن بنفشه کمک به چاق کردن صورت به شکل طبیعی می‌کند، البته نرمش چانه می‌تواند در کنار روش ماساژ صورت مفید واقع شود.

 

  • چاق کردن صورت با یوگا

شما با تمریناتی ساده و ملایم می توانید جریان خون در صورت و گونه ها را تحریک کرده و صورت تان را جوان تر نشان دهید. هرچند با این روش ها چربی و یا پوست بیشتری برروی گونه های شما اضافه نمی شود، اما بعد از اجرای این روش گونه های شما چاق تر به نظر می رسد.

راست نشسته و شانه های خود را ریلکس کنید. سینه تان را بیرون داده و فشار برروی بالاتنه را کاهش دهید.
کمی دهان خود را باز کرده و لبهایتان را طوری جمع کنید که دندان ها معلوم نباشند.
کمی گوشه های دهانتان را به عقب کشیده و هر دو را تا یک سطح و تا دندان مولر عقب بکشید.
حالت حاصل شده برروی صورتتان را برای مدت ۳۰ ثانیه حفظ نمایید. باید کشیده شدن ماهیچه های درون گونه و دهان را حس نمایید. کم کم حالت را رها کرده و به صورت عادی برگردید.

 

  • چاق کردن گونه ها با نیشگون

به آرامی نیشگون های ریز از بالا و پایین گونه خود بگیرید. بشگون های کوچک باعث ورم و آسیبدیدگی نمی شود اما باعث سرخ شدن طبیعی گونه ها و براق تر نشان داده شدن آن می شود.

برای داشتن صورت چاق و تپل ، باید از لپ ها شروع کنید . به طور طبیعی لپها ماهیچه ای ترین بخش صورت هستند پس با تمرین دادن آنها حجم ماهیچه ای صورت افزایش پیدا خواهد کرد و صورت چاقتر خواهد شد .

 

  • تمرین چاق شدن صورت

یک تمرین ساده ای که برای این منظور میتوانید انجام دهید این است که یکی از انگشتان را درون دهان کنید و با لبها به انگشت فشار وارد کنید و سپس برای مدت ۵ ثانیه و با تمام نیرو انگشت خود را میک بزنید . انگشت را رها کنید و دوباره حرکت را انجام دهید . این تمرین را ۱۵ مرتبه تکرار کنید . این کار باعث میشود تا ماهیچه های لپ تقویت شوند و خونرسانی به ناحیه افزایش پیدا کرده و صورت سرختر و پرتر به نظر برسد . توجه کنید که قبل از انجام این کار حتما دستان خود را خوب شسته باشید .

تمرین دیگر به این شیوه است که تا جای ممکن لبها را جمع و به حالت غنچه در آورید ، سپس لبها را به حالت لبخند تغییر شکل دهید بدون اینکه لبها باز شوند ( دندان ها نباید دیده شود ) و در این حالت نیز تا جای ممکن لبخند را بزرگتر کنید و ۵ ثانیه در همان حالت بمانید . این حرکت را نیز برای ۱۵ بار تکرار کنید . متوجه خواهید شد که بعد از انجام تمرین ، ماهیچه های صورت بسیار خسته شده اند ، این بدان دلیل است که واقعا ماهیچه ها را درگیر کرده اید و از آنها کار کشیده اید .

سومین تمرین مرتبط با بخش لپ صورت هم واقعا ساده است . انگشت اشاره و انگشت وسط دست را بر روی لپ قرار دهید و به آهستگی و خیلی آرام به صورت دایره ای ماهیچه ها را ماساژ دهید . این عمل باعث تحریک ماهیچه ها خواهد شد و باعث میشود تا حجم آنها افزایش یافته و صورت شما پر و تپل تر شود .

 

  • تمرینات گردن

شاید فکر نمیکردید که گردن هم بخشی از صورت است و تمرین دادن ماهیچه های گردنی هم برای تپل تر شدن صورت با اهمیت می باشد . اگر شما در ناحیه زیر چانه و یا زیر گونه ها حجم صورت خود را از دست داده اید و پوست چروک و آویزان در این نواحی ظاهر شده اند ، تمرین زیر برای شما بسیار مؤثر خواهد بود .

صاف بر روی یک صندلی بنشینید ( کمر صاف باشد ) و سر را به سمت بالا بگیرید تا گردن کشیده شود ، سپس در همان حال لب پایینی را بر روی لب بالایی قرار دهید و تاجای ممکن لب پایینی را به سمت بینی نزدیک کنید و ۵ ثانیه در این حالت باقی بمانید . کشش زیادی را در ناحیه گردن و ماهیچه های چانه احساس خواهید کرد . این تمرین را ۲۰ بار تکرار کنید تا شکل ناحیه زیر چانه و گردن از حالت چروک خارج شود و پوستی صاف و زیبا در این ناحیه داشته باشید .

 

  • چاقی صورت با بدنسازی

شما باید بدنسازی کار کنی البته با تغذیه درست به اینصورت که با بلندکردن یک وزنه سنگین فشار وزنه رو با عضلات صورتت کامل نشون بده یعنی مثل اخم کردن یا خندیدن عضلات صورت رو با تمام نیرو همراه وزنه سنگین منقبض میکنی به مرور ماهیچه های صورتت مثل بقیه بدن رشد میکنه و خوش فرمم میشه بعدم که ول کنی ماهیچه ها باز میشن و یه صورت تو پر رو بهت میدن .

 

تاثیر شیر خشک در چاق شدن صورت

 

  • پرسش

سلام. خسته نباشیدچند وقت پیش در یکی از سایت ها خوندم که برای افزایش وزن و چاق شدن صورت شیر خشک بخورید.و نوشته بودن که شیر خشک رو هروز خالی (بدون آب) و یا به صورت محلول در آب ولی غلیظ استفاده کنید.

1- آیا این حرف درسته؟

2- با توجه با اینکه در طول روز مواد غذایی مختلفی نظیر خیار شور و ترشی و آبلیمو ولبنیات و …. مصرف می کنم آیا خوردن شیر خشک ضرری نداره(منظورم اینه که ناسازگار نباشه)

3- من از کراتین استفاده میکنم، در این صورت آیا استفاده از شیر خشک اشکالی نداره؟

4- استفاده همزمان از شیر خشک و قرص ها و شربتها مانند مولتی ویتامین مینرال و ب کمپلکس اشکالی نداره؟

5- اگر شیر خشک مفید هستش به چه صورت و چه مقدار در شبانه روز استفاده کنم؟خیلی خیلی ممنون لطفا به طور کامل پاسخ بدید.

 

  • پاسخ

با سلام دوست محترم برای افزایش وزن باید به اندازه کافی مواد غذایی دریافت کنید و با دریافت تنها یک ماده غذایی نمی توان افزایش وزن صحیحی داشت.لطفا قد-وزن-سن-جنس خود را بگوئید تا راهنماییتان کنم.
شیر خشک مانند شیر است و تداخلی با داروها یا مواد غذایی مختلف ندارد.مفید تر از شیر خشک شیر تازه است. اگر کمبود وزن دارید می توانید از شیر پر چرب استفاده کنید.

در ضمن دوست محترم ما با مصرف هر گونه مکملی بدون توصیه ی پزشک مخالفیم.بهتر است با رژیم غذایی مناسب به وزن مناسب برسید. مکمل ها کوتاه اثر هستند و دارای عوارض جانبی بسیار.ممکن است به ظاهر در افزایش یا کاهش وزن موثر باشند اما به محض قطع کردن آنها وضعیت دوباره به حالت قبل باز می گردد.

شیر خشک، ماده ی پودر مانندی است که وقتی آن را با آب مخلوط نمایند، شیر بدست می آید. این نوع شیر را معمولاً داخل قوطی های مقوایی بسته بندی می کنند و نگهداری آن از شیر مایع راحت تر است. چون شیر مایع را اگر داخل یخچال نگهداری نکنیم، پس از مدتی ترش می شود؛ در حالی که شیر خشک را برای مدت طولانی می توان نگهداری نمود.

 

 

چاق شدن صورت با مخمر و شیر خشک

قرص مخمر باعث اشتها زایی میشود به این ترتیب چون داری منابع غنی از ویتامین ب و همچنین باعث افزایش متابولیسم سوخت و ساز قند خون بدن شده و باعث میشود چربی به انرژی تبدیل شود و فرد را تحریک به دریافت انرژی بیشتر میکند.قرص مخمر آبجو از قارچ ساکارمیسس سیروزیا تولد میشود . که باعث تخمیر در آب جو میشود. مخمرهای آبجو منبع غنی از ویتامینهای گروه (ب) میباشد. و دارای ویتامینی به نام کروم میباشد که یکی از مواد معدنی بسیار لازم برای ورزشکاران است به علت اثر مهمی که بر روی کبد و تبدیل چربیها به انرژی دارد .

عزیزان معرفی این داروها صرفاً برای آشنائی شما با داروهای چاق کننده میباشد و لذا ما هیچ گونه ترغیبی برای شما انجام نمیدهیم که حتمن این دارو هارو خریداری کنید . ما اطلاعاتی که در توضیحات دارو نوشته شده در اختیار شما میگذاریم . با فروشنده دارو هم ارتباطی نداریم که از صحت مطالب ارائه شده خبر دار باشیم ولی تا اونجائکه در مورد این دارو تو اینترنت مطلب گذاشته شده در اختیار شما سروران عزیز قرار میدهیم . توصیه ما به شما همیشه مشاوره با دکتر تغذیه میباشد.

  • موارد منع مصرف:

افراد مبتلا به بیماری نقرس

زنان شیر ده مگر زیر نظر پزشک

افرادی که سیستم دفاعی بدنشون خیلی کمه یعنی در واقع سلولهای سفید بدنشون کم هستش که با انجام آزمایش خون میتونید اونو بفهمید.

 

 

چاق شدن صورت با آب

یکی از نکاتی که شاید بسیاری از ما ساده از کنار آن می‌گذریم نوشیدن آب در طول روز است. برخی از ما به خیال آنکه روزانه ۳ تا ۴ فنجان چای می‌نوشیم تصور می‌کنیم که آب مورد نیاز بدن‌مان را نیز دریافت کرده​ایم درحالی که هیچ یک از مایعات و نوشیدنی‌ها نمی‌تواند جای آب را بگیرد و اثر معجزه‌گری که آب روی پوست و چاقی صورت دارد را جبران کند. نوشیدن آب به ویژه در شرایطی که مشغول تمرینات ورزشی و بدنسازی هستید بیشتر معنا پیدا می‌کند چون معمولا مردان و زنانی که تمرینات ورزشی پیوسته و منظمی دارند با لاغری صورت مواجه می‌شوند و بعد از مدتی احساس می‌کنند که زیبایی اولیه صورت‌شان از بین رفته است. در حالی که نوشیدن مقدار مناسب آب می‌تواند آب میان بافتی سلول‌های صورت را تامین و به این ترتیب به چاق‌تر شدن صورت و پرحجم شدن عضلات آن کمک کند

هر روز ۸ لیوان آب بنوشید. آب ، سموم بد و باکتری هایی که باعث ایجاد بیماری ها و کاهش وزن بدن می شوند را از بین می برد. آب کمک میکند که سطح گلوکز خون در حد طبیعی کنترل شود و احتمال بروز دیابت را کاهش می دهد.

 

چاقی صورت با خیار و گلابی

خیار به دلیل بافتی که دارد در گروه میوه‌های پرآب تلقی می‌شود که خواص بسیاری برای تلطیف پوست و آبرسانی به سلول‌های سطحی پوست دارد. استفاده موضعی و خوراکی از این میوه می‌تواند به بهبود آبرسانی سلول‌های پوستی کمک کند به ویژه اگر از ماسک تهیه شده از این میوه به صورت موضعی در ناحیه صورت استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید در عرض ۲ هفته با آبرسانی به سلول‌های پوست و افزایش آب میان‌بافتی به پرتر به نظر رسیدن صورت‌تان کمک کنید. برای استفاده از خاصیت آبرسانی خیار بهتر است این میوه را به صورت رنده شده و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید. علاوه بر این می‌توانید از گلاب مرغوب نیز برای این‌ کار استفاده کنید. تنها کافی است که گلاب را روی پوست صورت کمپرس کنید. این کار را ۲۰ دقیقه و هفته‌ای سه بار انجام دهید.

حسن ضیایی درباره رفع لاغری صورت بعد از رژیم‌های لاغری, اظهار داشت: لاغر شدن صورت از آن دست مشکلاتی است که کمتر کسی هست که آن را تجربه نکرده باشد و خیلی از افراد با آن روبه‌رو هستند و برای درمان آن تلاش می‌کنند.

به گفته وی لاغری صورت باعث کاسته شدن از جذابیت چهره و حتی بزرگتر نشان دادن بینی در صورت می‌شود که چندان خوشایند نیست.

این محقق طب اسلامی افزود: بدیهی است که با تغییر در رژیم غذایی کل وزن بدن تغییر می‌کند, البته راههای زیادی وجود دارد که بتوان صورت افراد را بعد از رژیم لاغری کمی‌ پُرتر جلوه داد.

ضیایی گفت: بهترین و موثرترین و نتیجه بخش ترین راه چاق شدن صورت افزایش آب میان بافتی سلول‌های صورت است. ماسک خیار می‌تواند به چاق شدن صورت کمک کند.

وی عنوان کرد: خیار به دلیل بافتی که دارد در گروه میوه‌های پرآب تلقی می‌شود که خواص بسیاری برای تلطیف پوست و آبرسانی به سلول‌های سطحی پوست دارد.

این محقق طب اسلامی بیان کرد: برای استفاده از خاصیت آبرسانی خیار این میوه را به صورت رنده شده و به مدت 20 دقیقه روی پوست خود بگذارید. به این ترتیب می‌توانید در عرض 2 هفته با آبرسانی به سلول‌های پوست و افزایش آب میان‌بافتی به پُرتر شدن صورت‌تان کمک کرد. با انجام و تکرار این عمل هم صورتتان پُر تر وچاق تر خواهد شد هم پوست صورتتان شادابی و طروات بسیار خوبی خواهد گرفت

 

چاق شدن صورت با روغن زیتون و سیب

در کشورهای غربی، چاقی مشکل بزرگ سلامت مردم است، زیرا میزان کالری دریافتی از طریق غذاهای مختلف افزایش یافته، ولی میزان فعالیت روز به روز کاهش می ‌یابد، در نتیجه چاقی اتفاق می ‌افتد.

روغن زیتون مانند سایر چربی‌ها، ۹ کیلو کالری انرژی دارد و به نظر می‌ رسد که مصرف آن باعث چاقی می ‌شود. ولی ثابت شده رژیم غذایی غنی از روغن زیتون بیشتر از غذاهای کم چرب به کاهش وزن کمک می‌ کند.پس یکی دیگر از خواص روغن زیتون درمان چاقی می باشد. در واقع آنچه در بروز چاقی مؤثر است، نوع چربی مصرف شده است، نه مقدار چربی موجود در غذا.

از دیگر خواص روغن زیتون میتوان به کاهش کشش ماهیچه‌های حلقوی در پایین معده اشاره کرد که در حرکت توده غذا به سمت روده تأخیر ایجاد می‌ کند، در نتیجه محتویات معده به آهستگی و به تدریج وارد دوازده می ‌شود و احساس سیری مدت بیشتری طول می ‌کشد و با کاهش اشتها فرد می‌ تواند غذای کمتری مصرف کند.

 

تاثیر آلوئه ورا بر چاقی صورت

استفاده موضعی آلوئه ورا و مالیدن مستقیم ژل آلوئه ورا به گونه ها و پوست، با حرکات چرخشی و آرام می تواند بسیار موثر باشد. این کار را بطور جدی نیم تا یک ساعت قبل از حمام  و هر روز انجام دهید.
می توانید بطور متناوب هر روز صبح یک لیوان(250 سی سی) آب آلوئه ورا را برای گرفتن نتیجه مطلوب بیاشامید. سعی کنید آب آلوئه ورا را خودتان تهیه کنید یا از انواع معتبر موجود در بازار استفاده کنید.
آلوئه ورا التهاب را کاهش داده و قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد.

 

اجتناب از عادات خطرناک

این عادات بد و خطرناک شامل استعمال سیگار و نوشیدن مشروبات الکلی می باشند چرا که هر دو اینکارها بغیر از آسیب های دیگرشان باعث از دست رفتن خاصیت کششی پوست می شوند. زمانیکه پوست خاصیت الاستیکیش را از دست دهد، انعطاف پذیری خود را از دست داده و باعث می شود گونه ها باریک تر بنظر رسد. برای پیشگیری از آسیب دیدن پوست از ضدآفتاب ها استفاده نموده و مصرف محصولاتی که درون آنها زردچوبه است اجتناب نمایید. خیلی ها معتقداند که زردچوبه باعث خشکی پوست می شود

به عنوان مثال بایستی از سیگار کشیدن و مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید، چون هر دو این فعالیت ها موجب می شود پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد. پوستی که خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده است انعطاف پذیری خود را نیز از دست می دهد و ظاهری نامطلوب پیدا می کند و باعث می شود صورت و گونه ها نیز لاغرتر بنظر برسند.

استفاده از کرم های ضد آفتاب، پوست را در برابر اشعه های ماورای بنفش مضر محافظت می کند. آسیب های پوستی مرتبط با آفتاب می توانند پوست را خشک کرده و گونه ها را لاغر نشان دهند.

 

چاقی صورت با ماسک

ماسک گل‌رس یکی از قدیمی‌ترین ماسک‌های طبیعی است که مردم سرزمین‌های مختلف در هند، مصر و چین از آن برای افزایش زیبایی و جوانسازی پوست‌شان استفاده می‌کردند. در متون طب سنتی ایران نیز نسخه‌های مختلفی برای گل رس وجود دارد که از آن برای حفظ شادابی و نشاط پوست و مو استفاده می‌کنند؛ نسخه‌هایی که بسیاری از آنها جنبه درمانی نیز دارد. ماسک گل رس از ترکیب خاک الک شده و نرم شده و گلاب خالص و طبیعی به دست می‌آید. ماسک‌کردن این ترکیب  روی پوست حتی در مواردی که پوست فرد حساس و نازک است موجب تقویت عضلات و از بین رفتن افتادگی‌ها و شل‌شدگی‌های پوست و ماهیچه‌های صورت می‌شود و به این ترتیب به پرتر به نظر رسیدن صورت کمک می‌کند. برای تهیه این ماسک کافی است یک قاشق غذاخوری گل رس نرم شده را با یک قاشق مربا خوری گلاب ترکیب کنید و آن را به صورت خمیر درآورید. برای آنکه گل کاملا به صورت خمیری نرم درآید می‌تواند ذره ذره میزان گلاب را افزایش دهید تا بتوانید از این ترکیب به عنوان ماسک استفاده کنید. سپس کل صورت را با آن خوب پوشش دهید و اجازه دهید این ماسک به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان باقی بماند. بعد از اتمام کار نیز حتما پوست‌تان را با آب خنک بشویید و هرگز در طول روز از آب گرم برای شستن پوست صورت استفاده نکنید.

ماسک‌های دیگر چاق کنندهٔ صورت:
استفاده از ماسک‌های صورت مثل: جو و عسل، ماسک جوانهٔ گندم و پوست خیار به از بین بردن لاغری صورت شما کمک خواهند کرد.

 

آب سیب زمینی برای چاق شدن صورت

به مدت ۲ هفته بدون اینکه تغییر خاصی را در رژیم غذایی خود ایجاد کنید،هر روز، آب ۲ تا ۳ عدد سیب زمینی متوسط  را مصرف کنید. آب به دست آمده را باید خوب هم بزنید و پس از گرفتن بلافاصله مصرف کنید. متخصصان پوست، معتقدند مصرف آب سیب زمینی برای پر شدن صورت مفید است.

مایعات برای حفظ سفتی و خاصیت انعطاف پذیری پوست لازم است. علاوه بر آن به گفته متخصصان، سیب زمینی دارای میزان زیادی آنتی اکسیدان از جمله پلی فنولز طبیعی است که نوعی ریز ماده مغذی محسوب می شود و در بسیاری از گیاهان یافت می شود. ادله زیادی نشان می دهد که، سیب زمینی نقش مهمی در عملکرد سلول و کاهش عفونت دارد.هرچه سیب زمینی تازه تر باشد، میزان مواد مغذی و ویتامین C آن بیشتر است. سیب زمینی حاوی ویتامین B6 نیز است. پوست سیب زمینی هم سرشار از ویتامین ها و موادمعدنی است، بنابراین سیب زمینی را با پوست مصرف کنید. از استفاده سیب زمینی سبز یا جوانه زده پرهیز کنید زیرا سمی است.

با وجود سردی هوا، اگر تصور می کنید پوستتان خشک و پوسته پوسته می شود، با اینکار مانع از این خشکی پوست خواهید شد، حتی اگر شما را ۱۰ سال جوانتر نکند!

 

چاقی صورت با سیب

سیب حاوی مواد مغذی و ویتامین های زیادی است و برای سلامت پوست مفید می باشد، پس خوردن سیب و استفاده از آن بعنوان ماسک معجزه می نماید. این میوه حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین آ، ویتامین ب، ویتامین سی و همه موادیکه برای پیشگیری از آسیب دیدن پوست لازم است می باشد. همچنین سیب حاوی کلاژن و الاستین بوده که  پوست شما را نرم و چاق نگه می دارند.

سیب های قرمز و سیب های زرد و قرمز یکی از بهترین گزینه های می باشند.
سیب را تکه تکه کرده و با استفاده از مخلوط کن سیب ها را له و نرم نمایید. سیب له شده را برروی پوست گذاشته و برای ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بگذارید باقی بماند.
یکی دیگر از راههای استفاده از خواص بی نظیر سیب، نوشیدنی ویژه ای است که از سیب تهیه می شود. سه قاچ سیب را با سه تکه هویج و ۱۲۵ میلی گرم آب لیمو مخلوط نمایید. این محلول را تا زمانیکه کاملا مخلوط شود، هم بزنید. این نوشیدنی را هرروز صبح مصرف کرده تا نتیجه آن را احساس نمایید.

 

چاقی صورت با تزریق چربی

آیا می دانید پیری صورت در بعضی افراد به دلیل کاهش چربی زیر پوست است. با بالا رفتن سن، بافت چربی صورت کم می شود که افتادگی پوست و شلی و چروک را بیشتر می کند، بنابراین کشیدن و بالا بردن پوست باعث جوان سازی کلی نمی شود. گاهی اوقات سفت تر و کشیده تر نمودن پوست باعث جوانتر شدن آن نمی شود بلکه پرتر بودن صورت باعث جوانتر شدن آن می شود.

قسمت هایی از پوست صورت که دچار کاهش حجم می شود مثل گونه ها، گودی زیر چشم، خط خنده، شقیقه ها، نازک شدن لبها و حتی پشت دستها را میتوان با تزریق چربی که از خود فرد گرفته می شود به ناحیه مورد نظر تزریق میگردد پر نمود و کاهش حجم را اصلاح کرد . آیا می دانید می توانید بدون اینکه وزن تان را اضافه کنید صورت و یا پشت دستهایتان را پرتر و یا حجیم نمائید .

مزیت این روش گرفتن چربی از خود فرد که به وفور به دست می آید و حتی می توان مقداری از چربی را در فریزر به مدت 6 ماه نگهداری نمود و در صورت نیاز مجدداً تزریق نمود. مزیت مهم دیگر آن نسبت به تزریق ژل، بی خطر و بدون عارضه بودن آن است ( حتی در آینده )

تزریق چربی با بی حسی موضعی و به صورت سرپایی انجام می گیرد. پوست در این روش بخیه زده نمی شود و چربی به وسیله سوزن مخصوص برداشت شده و با همان سوزن در محل مورد نظر تزریق می گردد.

تزریق چربی بر خلاف تزریق ژل خطر جابجائی و یا آلرژی ندارد چون چربی سلول زنده است وفقط از یک جا ی بدن فرد برداشته شده و به جای دیگر منتقل شده است. در شرایط استریل خطر عفونت یا انتقال بیماری ندارد زیرا از خود فرد گرفته میشود.بر خلاف ژل ویا پروتز در لمس قوام بسیار طبیعی دارد چون از جنس چربی خود فرد است.

تزریق چربی از سالها پیش مورد توجه بوده است اما بدلیل تکنیکهای خاصی که اخیرا در نحوه انجام این عمل بکار گرفته شده است و در نتیجه ماندگاری بسیار طولانی و همچنین به دلیل اینکه تزریق ژل و جراحی کشیدن پوست از عوارض نسبتا زیادی برخوردار استجدیدا نزد پزشکان و بیماران از محبوبیتی چند برابر برخوردار شده است.
نتایج تزریق چربی تماما بسته به تکنیک انجام و مهارت پزشک دارد و اگر درست انجام نشود چربی فقط برای مدت 2 تا3 هفته بیشتر دوام ندارد و جذب می شود.همچنین اگر پزشک مهارت کافی در انجام این عمل را داشته باشد فقط طی یک جلسه تزریق شخص می تواند به نتیجه مطلوب برسید.

 

گونه هایتان را مرطوب کنید

از مرطوب کننده های صورت و یا کرم های مرطوب کننده بعد از هربار حمام و یا هربار که صورت خود را میشویید، برروی گونه های خود استفاده نمایید. اجازه دهید مرطوب کننده بصورت طبیعی خشک شده و آن را از روی صورت خود نشویید.

اگر ممکن است، از کرم های نرم کننده استفاده نمایید. این کرم ها باعث مرطوب شدن گونه ها و بهبود وضعیت آسیب های روی پوست می شوند.

 

آرایش خود را هر شب پاک کنید

سعی کنید حتما  هرگونه آرایشی که در طول روز داشته اید را با استفاده از دستمال های پاک کننده یا هر پاک کننده دیگری که مناسب پوستتان است به خوبی و آرام پاک کنید.

تا جایی که  می توانید در هنگام بیرون رفتن از خانه آرایش نکنید. آرایش نکردن صورت برای یک یا دو روز به پوست شانس بیشتری برای تنفس داده و در نتیجه پوست سالمتر می ماند.
بطور مشابهی، باید از  مصرف کرم پودرها و کرم های  مایع سنگین اجتناب کنید، چون این کرم ها می توانند  پوست را خیلی بیشتر از پودرها یا رژگونه ها و کرم پودرهای معدنی خفه کنند

 

تاثیر اسکراب شکر و کره شی بر چاقی صورت

یک فنجان(250 سی سی) کره شی آب شده را با سه چهارم فنجان(185 سی سی) شکر مخلوط کنید تا به خوبی هم بزنید. مخلوط را در یخچال قرار دهید تا جامد شود، سپس صورتتان را با آب گرم بشویید و این اسکراب را به آرامی به پوستتان بمالید و بگذارید تا 5 دقیقه بماند. در انتها  با آب گرم صورتتان را بشویید.

دقت داشته باشید که این اسکراب را با حرکات چرخشی ملایم روی صورت بمالید. همچنین بعد از شستن صورت با آب گرم، پوستتان را با یک حوله نرم خشک کنید.
کره شی حاوی اسیدهای چرب زیادی ست، بنابراین می تواند به بهبود قابلیت ارتجاعی پوست گونه ها کمک کند. این ترکیب باعث جوانتر شدن و پر شدن صورت می گردد.
شکر لایه بردار ملایمی به شمار می رود، بنابراین می تواند سلولهای مرده پوست گونه ها را که باعث می شوند  گونه ها کدر و لاغر به نظر بیایند را لایه برداری می کند.

 

چاق شدن صورت با عسل

عسل به روشهای متعددی می تواند به پوست کمک کند. زمانی که موضعی استفاده می شود، عسل بعنوان جاذب رطوبت عمل کرده و رطوبت محیط را به دام انداخته و جذب پوست می کند. در نتیجه پوست سالم تر و چاقتر به نظر می آید. آنتی اکسیدان های موجود در آن می توانند پوست را در برابر مواد آسیب رسان و باکتری ها محافظت کنند.

یکی از ساده ترین روشها برای استفاده از عسل، به کار بردن ماسک های طبیعی و ارگانیک حاوی عسل می باشد. این ماسک های طبیعی و خانگی می توانند بسیار موثر باشند اگر علاوه بر عسل حاوی سر شیر یا ماست نیز باشند.

راه دیگر استفاده از عسل، مصرف روزانه 1 قاشق غذاخوری از آن می باشد.

شما می توانید خودتان ماسک های خانگی با عسل بسازید.

قاشق چایخوری عسل را با 1 قاشق غذاخوری پاپایا یا انبه هندی مخلوط کنید. این ماسک را روی صورت مالیده و بگذارید تا 10 دقیقه  بماند. سپس با آب ولرم شستشو دهید.

دیگر روش درمان با عسل این است که می توانید آن را در وعده صبحانه خود بگنجانید. یک فنجان شیر، 1 قاشق چایخوری کره نرم شده، 1 قاشق چایخوری عسل، 2 قاشق چایخوری پنیر ریز شده و یک قاشق غذاخوری جو دوسر  را با هم مخلوط کنید . و این ترکیب را در هنگام صبح همراه با یک لیوان آب پرتقال میل کنید.

شیر و دیگر محصولات لبنی پوست را آبرسانی کرده و قرمزی و آسیب های پوستی را تسکین می دهند، بنابراین ظاهر پوست را اصلاح می کنند.
جو دوسر می تواند خشکی و آسیب پوست را بهبود بخشد.

ویتامین C موجود در آب پرتقال می تواند از چین و چروک جلوگیری کرده و پوست شما را جوانتر سازد

 

عرقیات چاق کننده صورت

عرق یونجه موجب افزایش اشتهای فرد می‌شود، عرق یونجه هم تاثیر مثبتی در چاقی صورت دارد.

عرق شنبلیله ، برگ چنار ، شلتوک هم باعث چاقی بدن میشوند

 

خانم‌ها توجه کنند:

مصرف عرق رازیانه برای روزی نصف الی یک استکان به شکل مستمر باعث چاقی صورت شما می‌شود. از دیگر خواص آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱. خوش فرم شدن اندام خانم‌ها
۲. اثر روی زیبایی خانم‌ها
۳. تاثیر بر درد ماهانه

به علت مملو بودن رازیانه از هورمون زنانه (استروژن) مصرف آن هیچگونه به آقایان توصیه نمی‌شود.

 

تولید هورمون کورتیزول را در بدنتان افزایش دهید

تولید هورمون کورتیزول را در بدنتان افزایش دهید چرا که سوخت و ساز را کم می کند.پیاده روی با سرعت زیاد، وزنه برداری، نرمش های کششی باعث ترشح این هورمون می شود. کورتیزول هورمونیست که زمانی که بدن خسته است ترشح می شود و سوخت و ساز بدن به طور موقت کاهش می دهد. مراقب باشید زیاد از حد هم خودتان را خسته نکنید چرا که برای سلامت مضر است.

 

چاقی صورت با سالاد

گنجاندن سالاد کاهو و جوانه گندم در وعده‌های غذایی به ویژه وعده شام تاثیر زیادی بر افزایش نشاط و شادابی صورت و پر شدن و چاق به نظر رسیدن آن دارد. جوانه گندم به دلیل داشتن ویتامین E و گروه ویتامین‌های B می‌تواند تاثیر زیادی در آبرسانی و افزایش آب میان‌بافتی صورت داشته باشد. علاوه بر تهیه سالاد جوانه گندم می‌توانید پودر تهیه شده از جوانه گندم را با ماست ترکیب کنید و بعد از خوردن یک وعده غذایی ۲ قاشق از آن را بخورید. توجه داشته باشید که مصرف بیشتر پودر جوانه‌گندم و ماست بعد از غذا می‌تواند به چاقی دیگر نقاط بدن کمک کند بنابراین اگر می‌خواهید تنها صورت‌تان چاق شود به خوردن حداکثر ۲ قاشق جوانه‌گندم و ماست بعد از یک وعده غذایی اکتفا کنید.

 

تاثیر مصرف روغن در چاق شدن صورت

پوست ما بطور طبیعی چربی  مخصوص خودش را تولید می کند، و این روغن طبیعی می تواند رطوبت، شادابی و سلامت پوست را حفظ سازد. گونه هایی که پوست سالم و شفاف دارند بطور طبیعی تپل تر بنظر می رسند. اگر بدن چربی مورد نیاز خود را دریافت نکند، پوست آسیب دیده و گونه ها و صورت لاغرتر بنظر می رسند.

روغن های سالم را وارد رژیم غذایی خود کنید. با روغن های سالم و سودمند نظیر روغن زیتون آشپزی کنید. همچنین می توانید بطور منظم آجیل های سالم مصرف کنید.
اگر تصمیم به استفاده موضعی روغن ها بر روی پوست را دارید، می توانید روغن های گیاهی سالم را بعد از شستن و لایه برداری پوست با ماساژ ملایم به پوست صورت و گونه ها بمالید. از روغن های نارگیل، روغن زیتون، روغن بادام یا روغن آووکادو استفاده کنید.

آواکادو سرشار از مواد غذایی است که عاملان اصلی لاغری صورت و از بین بردن چربی های صورت شناخته شده اند و در هر یک عدد اواکادو 17 گرم از مواد لاغر کننده صورت وجود دارد.

نه تنها کره بادام زمینی بلکه بسیاری از دانه های روغنی و مغزها برای افرادی که می خواهند مدت زمان بیشتری احساس سیری کنند به اندازه خاص تجویز می شود تا با نخوردن غذا بعد از احساس سیری که به آنها دست می دهد صورتشان هم لاغر شود.

 

عوامل محیطی چاقی صورت

به دور بودن از استرس و تشویش خاطر یکی عوامل کمک کننده به داشتن صورتی پر است. شاد بودن تاثیر زیادی بر داشتن چهره‌ای جوان خواهد داشت. چهار عمل وجود دارد که قلب را شادمان و جسم را فربه می‌سازد:

الف– استشمام بوی خوشی که شما را آرام می‌کند
ب– پوشیدن لباس نو نرم از کتان در زمستان و در تابستان کتان شسته شده
ج– نوشیدن عسل که معده را سبک می‌سازد و به پوست بدن و قلب شادابی می‌بخشد
د– مصرف خربزه شیرین به آن شرط که نمک صنعتی در آن روز نخورده باشید.

 

مصرف مکمل‌ها برای چاق شدن صورت و گونه‌ها

به این منظور افراد می‌توانند از مکمل‌های غذایی موجود در بازار برای چاق کردن صورت و ایجاد ظاهر مناسب و جذاب استفاده کنند. با توجه به این که این مکمل‌ها حاوی سطوح مناسب کالری هستند، افزایش وزن از طریق مصرف آن‌ها به سادگی امکان‌پذیر می‌باشد. به این ترتیب به محض اینکه افزایش وزن فرد در نتیجه مصرف این مکمل‌ها ایجاد شد، تغییرات مربوط به آن در ناحیه صورت نمایان خواهد گردید. این مکمل‌ها در اکثر موارد برای افرادی توصیه می‌شود که اضافه کردن وزن آن‌ها از طریق عادت‌های غذایی منظم وجود نداشته باشد. مصرف این مکمل‌ها همچنین می‌بایست برای از بین بردن فقر مواد غذایی و معدنی موجود در بدن مناسب و کافی باشد.

 

مواد غذایی سرشار از کربوهیدرات برای چاقی صورت

برخی افراد ممکن است از سودمندی مواد غذایی سرشار از کربوهیدرات آگاه نباشند. در حقیقت برای تامین انرژی مورد نیاز برای بدن، مصرف این مواد غذایی از اهمیت خاص برخوردار است. در صورتی که فرد مقدار کمتری از مواد حاوی کربوهیدرات را مصرف کند، این شرایط می‌تواند باعث از بین رفتن چربی زیر پوست صورت شود. از طرف دیگر مصرف مواد غذایی حاوی کربوهیدرات می‌تواند چاق شدن صورت فرد و ایجاد گونه‌های فربه را برای وی به همراه داشته باشد.

 

درست کردن مخلوطی از گلیسیرین و گلاب برا تپل شدن صورت

این مخلوط را هر شب قبل از خواب استفاده کنید. گلیسیرین و گلاب هردو دارای خواصی هستند که می تواند برای تغذیه پوست گونه ها مفید باشد.

گلیسیرین پوست را مرطوب نگه داشته و می تواند سرعت تکثیر سلولهای پوست را تنظیم کند.
گلاب می تواند پوستهای آسیب دیده را التیام بخشیده و پوستهای خشک را آبرسانی کند. همچنین گلاب دارای خواص ضدعفونی کننده ملایم بوده و می تواند پوست را بدون خشک و تحریک کردن، تمیز و پاکسازی کند.

 

تپل نشان دادن صورت با رژگونه سایه روشن

از یک برس آرایشی با کیفیت و تمیز استفاده کرده و یک رژگونه سایه روشن را  در امتداد  استخوان گونه و استخوان ابرو بکشید. سعی کنید که همراه با آرایش روزانه  از رژگونه استفاده کرده و ملایم رژگونه بزنید. سایه روشن بودن رژگونه باعث چاقتر و جوانتر نشان دادن گونه ها و صورت می گردد.

برای کشیدن رژگونه از به کار بردن پنبه، دستمال یا برس های آرایشی کوچک خودداری کنید. این وسایل می توانند ظاهری ناهموار و ناصاف به گونه ها داده و باعث شوند پودر رژگونه به درستی روی گونه پخش نشده و نور را به درستی منعکس نکند.

 

فیبردرمانی را فراموش نکنید
با خوردن میوه‌ها و سبزیجات هم می‌توانید به بدن‌تان آب برسانید چون این مواد غذایی سرشار از آن هستند. علاوه بر این، میوه‌ها و سبزیجات سرشار از فیبر بوده که باعث می‌شود شما احساس سیری کنید و کمتر سراغ تنقلات و مواد غذایی خشک مانند انواع فست‌فودها بروید. هویج از جمله سبزیجات کم‌کالری و آبرسان است که می‌توانید در طول روز آن را در میان‌وعده‌های غذایی‌تان مصرف کنید. هر گاه احساس کردید نیاز به مصرف میان‌وعده، تنقلات یا خوراکی دارید، هویج بخورید. این روند را تا یک هفته ادامه دهید تا بتوانید از این روش برای آبرسانی بهتر به سلول‌های پوستی صورت‌تان بهره بگیرید.

 

غذاهای پرکالری برای چاقی صورت

غذاهای نشاسته ای و پرکالری مثل نان، برنج، ماکارونی و سیب زمینی گزینه های خوبی برای دریافت کالری بیشتر هستند. مصرف روغن زیتون و روغن بزرک هم باعث چاق شدن صورت می شود و هم برای سلامت بدن مضر نیست. خوردن تنقلات هم کالری زیادی به بدن وارد می کند اما از نظر سلامت به هیچ وجه توصیه نمی شود چرا که منجر به افزایش کلسترول خون و چاقی صورت می شود.

یکی دیگر از روش‌های بی‌عارضه و طبیعی برای پر کردن صورت و چاق کردن آن در مدت زمانی کمتر از یک ماه گنجاندن حب ۴ مغز به برنامه و رژیم غذایی‌ است. برای تهیه این حب نیاز به مغز پسته، بادام، فندق و خرما دارید. برای تهیه حب کافی است ۴ عدد از هر یک از این مغز‌ها را با ۲ عدد خرما ترکیب کنید و آنها را به صورت خمیری نرم درآورید، می‌توانید به جای استفاده از خرما از شیره‌خرما نیز برای خمیر کردن این مغزها استفاده کنید و از این خمیر حب‌های کوچک و گرد تهیه کنید و در طول روز۵ تا ۱۰ عدد از این حب‌ها را بخورید. مصرف مغزهای روغنی یکی از بهترین روش‌ها برای پرتر به نظر رسیدن عضلات صورت است.

استفاده کردن از مواد نشاسته‌ای مثل سیب زمینی، یا آرد گندم به بهبود پر شدن صورت لاغر کمک می‌کند در این مرحله استفاده کردن از سبوس گندم، نان جو و سوپ جو حتما تاثیر مثبتی روی چاقی صورت شما خواهند گذاشت.

مصرف هویج و سبزی‌ها ی تازه مثل کاهو موجب آب رسانی به سلول‌های پوستی می‌شود نتیجهٔ این آب رسانی پر شدن و شادبی صورت است.

میل کردن انجیر خشک و کنجد می‌تواند به چاق شدن صورت شما کمک کند همچنین اگر عسل با گردو مخلوط شود می‌تواند به افرادی که لاغر هستند کمک کند تا فرم صورت آن‌ها به چاق تغییر کند.

 

۱- نشاسته موجود در سیب زمینی سرخ شده یا آب پز باعث چاقی موضعی صورت می گردد. در حالیکه نشانسته مواد غذایی دیگر مانند ماکارونی کل اندام را چاق می کند.

۲- نوشیدن زیاد آب، آب میوه و سایر مایعات بهترین و کم هزینه ترین راه برای لطافت پوست و چاقی موضعی صورت است.

۳- شیره ی خرما و شیره انگور برای چاقی موضعی صورت موثر است.

۴- تحرک و ورزش کردن به خصوص ورزش های هوازی به داشتن صورت شاداب، شفاف و چاق کمک می کند.

۵- نوشیدن آب هویج به همراه نارگیل و شکر صبح ها بنوشید.

۶- از خوردن کلم، کاهو، خیار و گوجه فرنگی غافل نشوید.

 

مصرف هویج، میوه و سبزیجات تازه نیز در طول روز باعث می‌شوند که به سلول‌های پوست آبرسانی شوند و پوست همیشه پر و شاداب به نظر برسد.

پتاسیم موجود در هویج می تواند از خشکی پوست جلوگیری کرده و این سبزی همچنین دارای خواص ضد التهابی می باشد که می تواند پوست را بازسازی و سفت کند. هویج همچنین مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین های A و C را برای بدن فراهم می کند.
لیمو ترش برای بدن دوز بالایی از ویتامین های A,B و C  و آنتی اکسیدان های دیگر را به ارمغان می آورد

هر روز یک بشقاب پر سیب زمینی سرخ کرده میل کنین البته با سس اما نه سس زیاد بیشتر سیب زمینیش اثر داره مطمئن باشید زود جواب میگیرید.

همونطور که در بالا اشاره شد سیب زمینی سرخ کرده یا حتی سیب زمینی حالت آب پز که درونش پخته بشه هم فقط برای صورت خوبه ولی ماکارونی و ساندویچ باعث چاق شدن کل اعضای بدن میشوند .مواد نشاسته دار هم خوب هست .

راه ساده و بی دردسر چاق شدن صورت مصرف روزانه ۵۰ گرم از مغزهاست مثل تخمه افتابگردان بادام پسته فندق وغیره.روزهای اول کمتر بخورید که یه وقت جوش نزنید.این راه ساده ایه شاید باور نکنی اما بهترین راهه

شیره خرما و شیره انجیر برای چاقی صورت خیلی موثره

جوانه گندم بخور

 

برای چاقی صورت خود از مصرف این مواد خوراکی خودداری کنید

چاق کردن صورت امری است که در زیبایی افرادی که از داشتن صورت لاغر برخوردارند بسیار نقش دارد. از آنجایی که اکثر پزشکان معتقدند که مواد غذایی خواصی وجود ندارد که تنها بتواند صورت را چاق کند پس مصرف قرصها نیز به هیچ عنوان توصیه نمی شود اما برای اینکه بدانید کدام مواد خوراکی صورت را لاغر می کند و در خوردن انها احتیاط کنید.

پس دانستید که برای چاق شدن صورت باید در تغذیه خود بیشتر دقت کنید و از این رو باید مواد خوراکی که در این راه توصیه نمی شوند را از برنامه غذایی خود حذف و یا تا حدی کم کنید.

 

سبزیجاتی مثل…
سبزیجاتی مانند کلم بروکلی -کلم برگ و گل کلم و.. با داشتن ویتامین های مخصوص برای تقویت بدن در راه از بین بردن چربی ها در لاغر شدنن صورت نقش بسزایی را ایفا می کنند.

تخم مرغ
تخم مرغ هر انچه که برای از بین بردن چاقی صورت نیاز است را در خود دارد. پروتئین های چربی سوز – ویتامین های گروه ب – آهن – زینک و.. ازز محتویات و خواص تخم مرغ هستند.

شکلات تیره رنگ
درسته شکلات هم صورت را لاغر می کند اما نوع تیره رنگ آن . جالب است بدانید آنتی اکسیدان موجود در شکلات تیره رنگ 8 برابر بیشتر از توتت فرنگی است.

چای سبز
خاصیت لاغر کنندگی والبته تضمین کننده سلامت بدن توسط چای سبز یک امر ثابت شده است.

توت ها
تمشک – توت فرنگی – شاه توت و.. همه و همه در از بین بردن چربی های صورت و لاغر شدن صورت نقش دارند.

ماست
ماست های فرآوری شده زیاد توصیه نمی شوند چرا که علی رقم ایجاد لاغری صورت برای دستگاه گوارش مضر هستند.

 

هشدارها
مطلع باشید که بعضی از تکنیک های طبیعی گونه ها و صورت شما را چاقتر نمی کنند، اما آنها خاصیت ارتجاعی پوست را بیشتر کرده و احتمال ایجاد و پیشرفت چین و چروک را کاهش می دهند و پوست را سفت و کشیده می کنند. در نتیجه گونه ها بدون اینکه واقعا چاقتر شده باشند، پر و برجسته به نظر می رسند. زیرا چاقی صورت و داشتن گونه بیشتر ژنتیکی بوده و افرادی که صورت لاغری دارند نمی توانند با رژیم غذایی به طور موضعی فقط  صورتشان را پر و چاق کنند، مگر اینکه بطور ژنتیکی این استعداد را داشته باشند که صورتشان بیشتر از سایر نواحی بدن چاق گردد.
همه انواع جراحی زیبایی عوارض و خطرات خودشان را دارند. قبل از تصمیم گیری و انتخاب یکی از این روشها، حتما در مورد تمام انواع جراحی زیبایی مطالعه کرده و اطلاعات لازم را کسب کنید و با خطرات و عوارض احتمالی آنها آشنا شوید.

 

گرداوری: آرایش و زیبایی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
جابر جعفری

چاق شدن صورت در طب سنتی ، چاقی صورت با نسخه گیاهی


در این مطلب چاق شدن صورت در طب سنتی ، چاقی صورت با نسخه گیاهی و چاق شدن صورت با طب سنتی آماده شده

چاق شدن صورت در طب سنتی ، چاقی صورت با نسخه گیاهی

 

چاق شدن صورت با طب سنتی

*شیربادام روزی یک لیوان بمدت۴۰روز(شیر بادام:چند بادام را مغز کرده در آب در حال جوش بریزید تا پوستش راحتر کنده شود بعد از آب در آورده وبعد از اینکه خنک شد تر مخلوط کن ریخته با کمی عسل ومقداری آب کامل که مخلوط شد نوش جان کنید)

*خوردن سوپ حلیم باروغن زیتون

*انگور

*شیربرنج

*شیره انگور و ارده

*استفاده از مواد نشاسته ای و خوردن نان خامه ای روی غذای چرب .

*استعمال عطرهای موافق

*خوردن غذاهائی که از آن خون صالح تولید می شود از قبیل خوردن یونجه با شکر و مداومت با آن

*خوردن گوشت بره بریان کرده و حلیم و نخود آب گوشت کبک و مرغ و گوشت بزغال شیر ماست دوغ تازه نان و انگور سفید ( انگور را روی غذای گوشتی چرب نخورند ناشتا میل کنند )

*استحمام یکروز در میان ، بدن را چاق و گوشت تازه می رویاند و رافع بلغم و صفرا هم می باشد و با معده خالی و پر هم حمام رفتن مضر است بایستی اندک چیزی در معده باشد و از آب سرد خارج شدن درد بدن را زایل و اعصاب را هم تقویت می کند .

*پنیر با مغز گردو بدن را فربه و پوست را لطیف و نرم و معده را تقویت می نماید .

*چهار عمل است که قلب را شادمان  و جسم را فربه می سازد : الف – استشمام  بوی خوش  ب- پوشیدن لباس نو نرم از کتان در زمستان و در تابستان کتان شسته شده   ج- نوشیدن عسل که معده را سبک می سازد و به پوست بدن و قلب شادابی می بخشد   د- خوردن خربزه شیرین بشرط این که در آن روز از خوردن نمک خودداری کنید .

*برگ شنبلیله با آرد گندم و شکر و عسل جهت فربهی بدن مفید است .

*انجیر کثیر الغذا تر از سایر میوه ها است لطیف ، محلل و فربه کننده بدن خصوصا چهل روز صبح ناشتا با قدری بادیان رومی مصرف شود .مجاری غذا را گشاد و بدن را اق و فربه می سازد و هم چنین بادام با مغز پسته و شیر خورده شود جهت بدنهای ضعیف بسیار مفید است .

*زنیان با بادیان رومی ۱۵ گرم از هر دو در ۴۱۲ گرم شیر و ۳۵ گرم قند باعث افراط فربهی است .

*گوسفند در طبیعیت گرم و تر خواص یکساله و دوساله آن که فربه باشد . خصوصا گوشت گردن و شانه و اطراف آن از سایر اعضا سریع الهضم تر و کثیر الغذا تر و مولد خون و مقوی و فربه کننده می باشد و بهتر از همه اعضا داخلی  گوسفند از قبیل : دل جگر و قلوه ، خوش گوسفند ، سیرابی ، شیردان ، است که مقوی دل کبد معده و کلیه ها است و خوردن گوشت مخلوط با سرکه و عسل که مداومت بر خوردن آن و غذا فقط  منحصر به همین باشد خیلی مقوی و فربه کننده بدن است و مانع غشی و رافع طپش قلب و لاغری است و هم چنین تخم مرغ با اندک کندر و انزروت جهت چاقی بی نظیر است .

 

چاقی صورت با خیار و گلابی

خیار به دلیل بافتی که دارد در گروه میوه‌های پرآب تلقی می‌شود که خواص بسیاری برای تلطیف پوست و آبرسانی به سلول‌های سطحی پوست دارد. استفاده موضعی و خوراکی از این میوه می‌تواند به بهبود آبرسانی سلول‌های پوستی کمک کند به ویژه اگر از ماسک تهیه شده از این میوه به صورت موضعی در ناحیه صورت استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید در عرض ۲ هفته با آبرسانی به سلول‌های پوست و افزایش آب میان‌بافتی به پرتر به نظر رسیدن صورت‌تان کمک کنید. برای استفاده از خاصیت آبرسانی خیار بهتر است این میوه را به صورت رنده شده و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید. علاوه بر این می‌توانید از گلاب مرغوب نیز برای این‌ کار استفاده کنید. تنها کافی است که گلاب را روی پوست صورت کمپرس کنید. این کار را ۲۰ دقیقه و هفته‌ای سه بار انجام دهید.

حسن ضیایی درباره رفع لاغری صورت بعد از رژیم‌های لاغری, اظهار داشت: لاغر شدن صورت از آن دست مشکلاتی است که کمتر کسی هست که آن را تجربه نکرده باشد و خیلی از افراد با آن روبه‌رو هستند و برای درمان آن تلاش می‌کنند.

به گفته وی لاغری صورت باعث کاسته شدن از جذابیت چهره و حتی بزرگتر نشان دادن بینی در صورت می‌شود که چندان خوشایند نیست.

این محقق طب اسلامی افزود: بدیهی است که با تغییر در رژیم غذایی کل وزن بدن تغییر می‌کند, البته راههای زیادی وجود دارد که بتوان صورت افراد را بعد از رژیم لاغری کمی‌ پُرتر جلوه داد.

ضیایی گفت: بهترین و موثرترین و نتیجه بخش ترین راه چاق شدن صورت افزایش آب میان بافتی سلول‌های صورت است. ماسک خیار می‌تواند به چاق شدن صورت کمک کند.

وی عنوان کرد: خیار به دلیل بافتی که دارد در گروه میوه‌های پرآب تلقی می‌شود که خواص بسیاری برای تلطیف پوست و آبرسانی به سلول‌های سطحی پوست دارد.

این محقق طب اسلامی بیان کرد: برای استفاده از خاصیت آبرسانی خیار این میوه را به صورت رنده شده و به مدت 20 دقیقه روی پوست خود بگذارید. به این ترتیب می‌توانید در عرض 2 هفته با آبرسانی به سلول‌های پوست و افزایش آب میان‌بافتی به پُرتر شدن صورت‌تان کمک کرد. با انجام و تکرار این عمل هم صورتتان پُر تر وچاق تر خواهد شد هم پوست صورتتان شادابی و طروات بسیار خوبی خواهد گرفت

 

تاثیر آلوئه ورا بر چاقی صورت

استفاده موضعی آلوئه ورا و مالیدن مستقیم ژل آلوئه ورا به گونه ها و پوست، با حرکات چرخشی و آرام می تواند بسیار موثر باشد. این کار را بطور جدی نیم تا یک ساعت قبل از حمام  و هر روز انجام دهید.
می توانید بطور متناوب هر روز صبح یک لیوان(250 سی سی) آب آلوئه ورا را برای گرفتن نتیجه مطلوب بیاشامید. سعی کنید آب آلوئه ورا راا خودتان تهیه کنید یا از انواع معتبر موجود در بازار استفاده کنید.
آلوئه ورا التهاب را کاهش داده و قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد.

 

عرقیات چاق کننده صورت

عرق یونجه موجب افزایش اشتهای فرد می‌شود، عرق یونجه هم تاثیر مثبتی در چاقی صورت دارد.

عرق شنبلیله ، برگ چنار ، شلتوک هم باعث چاقی بدن میشوند

خانم‌ها توجه کنند:

مصرف عرق رازیانه برای روزی نصف الی یک استکان به شکل مستمر باعث چاقی صورت شما می‌شود. از دیگر خواص آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱. خوش فرم شدن اندام خانم‌ها
۲. اثر روی زیبایی خانم‌ها
۳۳. تاثیر بر درد ماهانه

به علت مملو بودن رازیانه از هورمون زنانه (استروژن) مصرف آن هیچگونه به آقایان توصیه نمی‌شود.

 

چاق شدن صورت با عسل

عسل به روشهای متعددی می تواند به پوست کمک کند. زمانی که موضعی استفاده می شود، عسل بعنوان جاذب رطوبت عمل کرده و رطوبت محیط را به دام انداخته و جذب پوست می کند. در نتیجه پوست سالم تر و چاقتر به نظر می آید. آنتی اکسیدان های موجود در آن می توانند پوست را در برابر مواد آسیب رسان و باکتری ها محافظت کنند.

یکی از ساده ترین روشها برای استفاده از عسل، به کار بردن ماسک های طبیعی و ارگانیک حاوی عسل می باشد. این ماسک های طبیعی و خانگی می توانند بسیار موثر باشند اگر علاوه بر عسل حاوی سر شیر یا ماست نیز باشند.

راه دیگر استفاده از عسل، مصرف روزانه 1 قاشق غذاخوری از آن می باشد.

شما می توانید خودتان ماسک های خانگی با عسل بسازید.

قاشق چایخوری عسل را با 1 قاشق غذاخوری پاپایا یا انبه هندی مخلوط کنید. این ماسک را روی صورت مالیده و بگذارید تا 10 دقیقه  بماند. سپس با آب ولرم شستشو دهید.

دیگر روش درمان با عسل این است که می توانید آن را در وعده صبحانه خود بگنجانید. یک فنجان شیر، 1 قاشق چایخوری کره نرم شده، 1 قاشق چایخوری عسل، 2 قاشق چایخوری پنیر ریز شده و یک قاشق غذاخوری جو دوسر  را با هم مخلوط کنید . و این ترکیب را در هنگام صبح همراه با یک لیوان آب پرتقال میل کنید.

شیر و دیگر محصولات لبنی پوست را آبرسانی کرده و قرمزی و آسیب های پوستی را تسکین می دهند، بنابراین ظاهر پوست را اصلاح می کنند.
جو دوسر می تواند خشکی و آسیب پوست را بهبود بخشد.

ویتامین C موجود در آب پرتقال می تواند از چین و چروک جلوگیری کرده و پوست شما را جوانتر سازد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
جابر جعفری