کیوی لاغر کننده است؟

 

منشأ کیوی از دره ای واقع در کشور چین است، بعدها این میوه به کشور زلاندنو صادر شد به طوری که هم اکنون این کشور سهم عمده ای در تولید جهانی کیوی دارد.

کیوی، میوه ای بسیار خوشمزه و طعمی شبیه به طعم موز، انگور و آناناس دارد. در این مقاله به ذکر فواید این میوه می پردازیم. کیوی منبع غنی آنتی اکسیدان و ویتامین C است تقریباً در هر 100 میلی گرم از این میوه، 98 میلی گرم ویتامین C موجود است. کیوی با دارا بودن این میزان از ویتامین C، در رده میوه هایی چون پرتقال و لیمو که منبع غنی این ویتامین هستند، قرار می گیرد.

اگر بخواهیم میزان ویتامین C موجود در میوه کیوی را با میوه های دیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم که گلابی هندی و انگور فرنگی، از میزان بالاتری ویتامین C برخوردارند. با مصرف روزانه یک کیوی، بیش از 80 درصد از نیاز روزانه بدن به این ویتامین برطرف می شود.

کیوی با دارا بودن حجم بالای ویتامین C، جذب آهن را در بدن بالا می برد و به همین دلیل توصیه می شود افراد مبتلا به فقر آهن، بیشتر از این میوه استفاده کنندتوصیه می شود که کیوی صبح ها و در وعده صبحانه میل شود.ویتامین C در بدن غوغا می کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت و با فشار خون بالا، سرطان ها، آلرژی ها و زکام مقابله می کند.

ویتامین C، یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود به طوری که قدرت آن در خنثی سازی رادیکال های آزاد، از کیوی یک ماده غذایی ویژه ساخته است، آن هم ماده ای که در برابر تمام آسیب های بدنی ناشی از پدیده پیری مبارزه می کند.میزان فیبرهای محلول در کیوی بسیار بالاست،

به همین دلیل با مصرف کیوی، عمل هضم و حرکات روده بهتر انجام می گیرد و در نتیجه امکان بروز یبوست کاهش می یابد.اگر کیوی در وعده صبحانه مصرف شود، برای عمل دفع بسیار مفید خواهد بود. می توانید کیوی را همراه با میوه های دیگر، با ماست و یا با غلات میل کنید که در این صورت دفع مدفوع از بدن سریع تر و آسان تر انجام می گیرد.

کیوی و نقش آن در کاهش وزن و دفع آب های زائد بدن از آنجا که بیشترین حجم کیوی را آب تشکیل می دهد و کالری آن نیز بسیار پایین است (هر یک کیلو کیوی، حاوی 63 کیلوکالری است)، با مصرف آن، به سرعت احساس سیری خواهید کرد و در نتیجه این میوه برای کاهش وزن بسیار مفید است.

 

آیا کیوی لاغر کننده است؟

علاوه بر این سدیم موجود در کیوی بسیار کم است، به همین دلیل این میوه گزینه مناسبی برای جایگیری در رژیم های لاغری به شمار می رود.کیوی امکان دفع آب انباشته شده در بدن را فراهم می آورد، مسأله ای که برای خانم های باردار بسیار لازم و ضروری است.

کیوی بسیار ادرارآور است و نباید از رژیم غذایی افراد مبتلا به یبوست و چاقی حذف شود. این میوه برای مبتلایان به هپاتیت و نارسایی قلبی نیز بسیار مفید است. کیوی و هضم غذاهمان طور که قبلاً گفتیم، هضم کیوی به راحتی انجام می گیرد. کیوی امکان هضم پروتئین موجود در مواد غذایی را نیز فراهم می آورد و در نتیجه بروز سوءهاضمه،

ورم معده (گاستریت) و گازهای معده، با مصرف کیوی کاهش می یابد. کیوی گردش خون را بهبود می بخشدکیوی دارای مقادیر بالای ویتامین E و اسیدهای چرب امگا 3 و 6 است، به همین دلیل حرکت خون در رگ ها و به طور کلی، وضعیت شریان ها را بهبود می بخشد و از شکل گیری سنگ ها و لخته ها

در رگ های خونی جلوگیری می کند.با مصرف این میوه انسداد شرایین یا همان لخته شدن خون در رگ ها، آنژین سینه، خونریزی های مغزی و آنفارکتوس، به نوعی مهار می شوند و میزان بالای فیبر این میوه، سطح کلسترول خون را کاهش می دهد.کیوی سلامت استخوان ها را تضمین می کند

کیوی حاوی تمام عناصر مفید برای استخوان ها و دندان ها است. این خصوصیت از مواد معدنی موجود در کیوی نشأت می گیرد که عبارتند از منیزیم، پتاسیم و مس.هر عدد کیوی تقریباً 10 درصد از نیاز روزانه بدن به مواد معدنی بالا را برطرف می کند. کیوی، رشد و سلامتی استخوان ها، عضلات، اعصاب و دیگر ارگان های بدن را تضمین می کند.

 

منبع: خبرگزاری میزان