کاهش میزان چربی خون با گیاهان دارویی گرداوری شد

 

کاهش میزان چربی خون با گیاهان دارویی

 

خون در حالت طبیعی از یک سری گلبول های قرمز و سفید به همراه پلاکت تشکیل شده است که وظیفه ی حمل اکسیژن و بازگشت کربن دی اکسید را بر عهده خواهد داشت. این روند طبیعی در یک فرد سالم بدون هیچ مشکلی پی در پی در حال انجام است و مهم ترین بخش برای رساندن خون ، قلب و مغز می باشند. در مرحله ی بعدی برای راحتی در تنفس خونرسانی ریوی هم بسیار ارزشمند خواهد بود. اما هر عامل دیگری همانند چربی خون یا وجود قند در خون می تواند در این خونرسانی اختلال ایجاد کند.

هرچه خون کمتری به اعضای بدن برسد ، فعالیتی که این اعضا دارند کندتر پیش خواهد رفت بخصوص در رابطه با قلب و مغز ، سکته ها و در رابطه با دستگاه تنفسی ، تنگی نفس و . . . از شایع ترین عوارض خواهد بود. چربی خون همیشه باید در حد نرمال قرار گیرد تا اضافات آن به داخل خون رسوب نکنند. در صورت رسوب رگ ها مسدود خواهد شد و آمبولی یا سکته ها به وقوع خواهند پیوست.

برای کاهش چربی خون در صورتی که در مراحل ابتدایی بیماری قرار دارید حتما از ورزش های روزانه و مصرف غذاهای پخته شده بهره ببرید. این ورزش ها به شما کمک خواهند کرد تا چربی زیاد در بدن خود را کاهش دهید بخصوص چربی های موضعی در این روش کاهش چشمگیری خواهند یافت. مصرف برخی از گیاهان دارویی همانند شوید یا تخم شوید ، دم کرده ای از سماق ، مصرف تخم سبزی گشنیز و همچنین آبگیری غوره ای که نجوشیده باشد ، برای کاهش چربی خون بسیار مفید می باشند. در صورتی که نیاز به تغییر در طعم هریک از گیاهان دارویی دارید می توانید از دمنوش آنها به همراه عسل و کمی آب لیموتازه استفاده کنید.

کاهش میزان چربی خون با گیاهان دارویی