درمان گیاهی اختلالات تیروئید و درمان گیاهی تیروئید گرداوری شد

درمان گیاهی اختلالات تیروئید

 

درمان های گیاهی در طب امروز اهمیت بسیار زیادی دارد. امروزه استفاده از داروها در کنار درمان های گیاهی با تأثیر شگرفی همراه خواهد بود. در حقیقت شما با این نوع از درمان ها به راحتی می توانید سرعت در درمان خود را بیشتر نموده و به سلامت کامل برسید. در این مطلب قصد داریم تا مهم ترین مواد گیاهی در دسترس و مفید برای برطرف نمودن اختلالات تیروئید را بررسی نماییم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

بر اساس تحقیقات مصرف برخی از مواد که به شکل گیاهی نیز وجود دارند با تأثیر خوبی بر روی متعادل ساختن عملکرد تیروئید همراه می باشند ، از جمله این مواد می توان به زیتون نیز اشاره کرد. مصرف زیتون و روغن زیاد خواص بی نظیر و بسیار زیادی دارد اما یکی از خواص آن در زمینه ی برطرف نمودن علائم مربوط به اختلالات تیروئید خواهد بود.

سکنجبین یکی از عرقیجات بسیار مشهور با مزه ای ترش و شیرین می باشد که معمولا به همراه کاهو مصرف می گردد. اما شما می توانید با ترکیب نمودن شربت سکنجبین به همراه عسل اختلالات تیروئید خود را درمان نمایید. این ترکیب هم برای بیماران مبتلا به کم کاری و هم برای بیماران مبتلا به پرکاری تیروئید توصیه می شود. از طرفی در مواردی که پای سیستم ایمنی بدن در بیماری های تیروئید به میان آمده باشد عسل با تقویت این سیستم به راحتی می تواند علائم را بهبود ببخشد. علاوه بر این موارد استفاده از انجیر تازه نیز برای درمان مفید می باشد.

افرادی که به بیماری هیپوتیروئیدی مبتلا هستند می توانند مصرف گیاهی با نام چشوم و همچنین افرادی که به هایپرتیروئیدی مبتلا هستند می توانند مصرف گیاهی با نام درمنه را در رژیم غذایی و دارویی خود قرار دهند. این دو گیاه با توجه به نوع بیماری شما می تواند با برقراری تعادل در سوخت و ساز بدن شما میزان فعالیت هورمون های تیروئیدی را نرمال نماید.

برخی از غذاها و حتی سبزیجات به ظاهر کم اهمیت با تغییر در میزان ترشح هورمون ها می توانند وضعیت شما را بدتر نمایند. بنابراین با مشورت پزشک غدد و پزشک تغذیه از مصرف این گونه مواد خودداری نمایید. این پزشکان با تجویز صحیح دارو و تنظیم دوز آن و همچنین تهیه لیستی از بهترین و مضرترین غذاها ، به شما در پروسه ی درمان کمک خواهند کرد. تیروئید و اختلالات مربوط به آن باید هرچه سریعتر درمان شود تا برای دیگر اعضای بدن مشکلاتی به وجود نیاورد.

 

بیشتر بخوانید: علائم نقص غده تیروئید