پرده بکارت در شکل ها و انواع مختلفی وجود دارد. در برخی از موارد پرده ها پس از رابطه جنسی فرد هیچ خونریزی از خود برجای نمی گذارند و حتی پاره نمی شوند ، در این موارد که تنها یک اتساع کوچک وجود داشته ، نوع پرده را به پرده بکارت ارتجاعی نسبت می دهند که با بررسی و تحقیقات پی در پی محققان به این نتیجه رسیدند ، در طی هر بار رابطه جنسی این پرده ها کمی ساییده می شوند اما پاره نمی شود و از نظر ظاهری همانند روز اول نیز خواهند بود.

پرده بکارت ارتجاعی

مرد بودن یا زن بودن یعنی تفاوت از نظر ظاهری و روحی ، بنابراین همانطور که تفاوت های روحی برای بسیاری از افراد بسیار مهم است و در رابطه با آن به تحقیق می پردازند ، باید به این موضوع نیز توجه داشته باشند که توجه به سیستم تناسلی خود و جنس مخالف هم موضوع بسیار مهمی است. به همین دلیل در جهت افزایش اطلاعات عمومی برآن شدیم تا در رابطه با یکی از مهم ترین اجزای بدن خانم ها یعنی پرده بکارت بیشتر توضیح دهیم . موضوع مورد نظر در این مطلب پرده بکارت ارتجاعی می باشد.

پرده بکارت ارتجاعی پرده ای است که از نوع حلقوی می باشد اما از نوع قابل اتساع آن می باشد ، بنابراین تنها در طی زمان عادت ماهیانه می تواند تا حدود چند سانتی متری باز شود و تنها برای خروج ترشحات اجازه دهد. فشاری که برای خروج ترشحات از بدن وجود دارد معمولا در حدی نیست که بتواند پرده بکارت ارتجاعی را از داخل تحت تأثیر قرار دهد و منجربه پاره شدن آن شود اما سیکل زایمان و خروج نوزاد می تواند با چنین نتیجه ای همراه باشد.

واژن در دختر خانم هایی که هنوز ازدواج نکرده اند توسط پرده بکارت پوشیده می شود ، در برخی از دختر خانم ها این نوع پرده از مدل خاصی می باشد که تحت عنوان پرده بکارت ارتجاعی از آن یاد می شود. این پرده مشابه حلقه ای است که واژن شما را می پوشاند و تنها از لایه ای نازک تشکیل شده ، اما مقاومت این لایه حتی در برابر آلت تناسلی مرد نیز از مقاومت بالایی می باشد که به هیچ عنوان پاره نمی شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده تعداد نادری از افراد که پرده بکارت ارتجاعی دارند در طی رابطه جنسی با پارگی روبه رو می شوند و بیشتر آنها دارای پرده هایی سالم خواهند بود. بنابراین خاصیت این نوع از پرده ها با چنین ویژگی همراه می باشد و حضور آن در بدن یک دختر خانم موضوع چندان غیر طبیعی نیست و به صورت  ذاتی در بدن او نهفته شده است.

پرده بکارت ارتجاعی پرده ای است که سریعا حالت اولیه خود را به دست می آورد زیرا لبه هایی دارد که سریعا به حالت قبلی باز می گردند و هیچ گاه از یکدیکر جدا نمی شوند و حتی این خاصیت کشسانی تا حدی است که جنس مخالف احساس پاره شدن پرده را در ذهن خود تصور می کند اما پس از آن با هیچ خونریزی یا پارگی مواجه نخواهد شد. پرده بکارتی که از این نوع باشد معمولا در ابتدای تولد نیز قابل مشاهده خواهد بود و توسط پزشک تشخیص داده می شود.

بسیاری از افراد این تصور را دارند که ارتجاعی بودن پرده بکارت آنها راه خوبی برای عدم تشخیص رابطه جنسی آنها می باشد. شاید از نظر ظاهری برخی از افراد نتوانند وجود یک رابطه جنسی را از این طریق تشخیص بدهند ، اما قطعا راه های بسیاری وجود دارد که پزشکان از آن طریق می توانند به وجود یک رابطه در یک دختر خانم پی ببرند. پاره نشدن پرده بکارت دلیلی بر عدم تشخیص نیست.

معمولا پس از هر بار رابطه جنسی پرده بکارت ارتجاعی کمی ساییده خواهد شد. ساییده شدن پرده بکارت از بسیاری جهات قابل تشخیص می باشد و تنها وجود رابطه جنسی را به حقیقت تبدیل خواهد کرد. آسیب دیدن پرده بکارت ارتجاعی اغلب در قسمت های پایین قابل تشخیص می باشد و به همین دلیل تشخیص دخول از نظر پزشکان متخصص کار چندان سختی نیست. چین هایی که در اطراف یک پرده وجود دارند می توانند وجود یا عدم وجود یک رابطه جنسی را تعیین نمایند.

در پرده های بکارت ترمیم شدن یک راه حل ظاهری خواهد بود. افرادی که اقدام به ترمیم پرده بکارت دارند ، قطعا در رابطه جنسی خود نمی توانند درد و ناراحتی که برای اولین بار تجربه می کنند را ، به همراه داشته باشند ، زیرا تمامی اعصاب موجود در این ناحیه از بین خواهد رفت و هیچ گاه به حالت اولیه خود باز نمی گردد. اگر در هنگان رابطه جنسی خونریزی را نشان دهنده وجود پرده می دانید باید در نظر داشته باشید که تنها در حدود کمتر از نیمی از زنان این اتفاق رخ می دهد ، بنابراین یک قانون ثابت شده نیست. حتی در برخی از موارد که پارگی پرده بکارت رخ می دهد نیز ممکن است خونریزی در کار نباشد.


منبع: پدیده کاشان