هفته 18 بارداری گرداوری شد

هفته 18 بارداری

 

در این هفته ها حرکات جنین معمولا نسبت به هفته های گذشته بیشتر می شود. زمانی که جنین جنب و جوش بیشتری داشته باشد یعنی تغذیه ی او نیز برای جبران این انرژی از دست رفته بیشتر خواهد شد. گاهی بر روی کاناپه دراز کشیده اید و در حال دیدن فیلم مورد علاقه ی خود هستید به صورت ناگهانی ضعف عجیبی را تجربه می کنید و به سوی یخچال می روید تا به عنوان یک میان وعده لقمه ای بخورید یا میوه ای را نوش جان کنید.

این حالت نشان دهنده ی افزایش یافتن اشتها برای شما می باشد. مراقب باشید !!! با افزایش یافتن اشتها هر نوع نوشیدنی یا هر نوع غذایی را امتحان نکنید. مادرانی که ریسک فاکتورهای خطر برای ابتلا به بیماری های متابولیک را در خانواده ی درجه یک خود دارا می باشند در این زمان ها به فشار خون یا علائمی از دیابت ناشی از پرخوری مبتلا می شوند. نوشیدنی های قندی را مصرف نکنید. این نوشیدنی ها قندهای مضر دارند ، بهترین گزینه برای شما استفاده از آبمیوه های طبیعی می باشد.

دیگر خبری از پوشیدن لباس تنگ یا شلوارهای بسیار تنگ نیست. شما باردار هستید و روز به روز رشد رحمی شما افزایش می یابد. خوشبختانه امروزه لباس های متنوعی از شلوار تا پیراهن ها یا بلوزهای دوران بارداری در بازار وجود دارد که کمی گشادتر و راحت تر از سایر لباس ها می باشد. برای اینکه جریان خون بهتری به سوی جنین منتقل شود و به شما فشاری وارد نشود در پوشیدن لباس های خود از هفته 18 بارداری به بعد کمی دقت کنید.

از نظر شما فاصله ی بین هفته 18 بارداری و هفته ی گذشته تنها یک هفته است ، اما در این یک هفته جنین شما از نظر قدی حدود یک و نیم سانتی متر و از نظر وزنی نیز سی گرم افزایش وزن داشته است. بنابراین رشد جنین با جهشی بیشتر از هفته های گذشته انجام می شود. جنین نیاز بیشتری به توجه دارد. مادر در هفته 18 باردای باید به وزن خود نیز توجه داشته باشد.

اگر در دوره ی بارداری خود تاکنون در حدود ده کیلوگرم افزایش وزن داشته اید قطعا مشکلی وجود دارد زیرا حدود نرمال برای از ابتدا تا هفته 18 بارداری پنج کیلوگرم می باشد. پس برای بررسی علت به پزشک مراجعه نمایید. افزایش وزن بیش از اندازه اولین هشدار برای وجود یک مشکل در پروسه ی بارداری می باشد.

 

مطالب مرتبط:

هفته هفدهم بارداری