شاه دانه و لاغری گرداوری شد

شاه دانه و لاغری

 

شاه دانه یکی از رایج ترین دانه ها برای مصرف به عنوان تنقلات می باشد و اغلب در کنار سایر تنقلات همچون مغز گردو ، بادام و . . . مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از افراد اعتقاد دارند که مصرف شاه دانه عاملی برای چاقی آنها بوده است ، اما در حقیقت تحقیقات نشان می دهد که مصرف شاه دانه می تواند با تأثیر زودگذری بر روی اشتهای فرد منجربه لاغری او نیز شود. همین علت منجربه شده تا شاه دانه به عنوان یکی از بهترین دانه ها برای کاهش وزن و لاغری به شمار رود.

شاه دانه از جمله دانه هایی است که می تواند در طول زمان مصرف چربی سوزی نسبتا خوبی را برای شما پدید آورد. در نتیجه با چنین اثری به صورت شگفت انگیزی برای لاغری شما مفید خواهد بود. چربی های انباشته شده در بدن خود عاملی برای بروز چاقی و افراط در مصرف مواد غذایی می باشد. هرچه میزان چربی سوزی شما بیشتر شود ، کاهش وزن شما با روند خوبی صورت خواهد گرفت.

افرادی که بیماری های قلبی و از بیماری های متابولیکی نیز رنج می برند و دائما در طول روز دوست دارند تا از مواد فست فودی و چرب و یا شیرین نیز استفاده کنند ، می توانند از شاه دانه به عنوان یکی از غذاهای بسیار مناسب بهره ببرند. شاه دانه به دلیل وجود عناصر از بین برنده ی اشتها به صورت موقتی می تواند تأثیر خوبی بر جلوگیری از ریزه خواری داشته باشد. زمانی که ریزه خواری ها و تعدد مصرف میان وعده نیز به صورت چشمگیری کاهش یابد قطعا می توان انتظار تغییر در سایز و اندازه لباس ها را آرزویی دست یافتنی دانست.

با مصرف شاه دانه به دلیل وجود ترکیباتی برای کم کردن سطح کلسترول در داخل خون علاوه بر چربی سوزی ، تعادل موجود در خون از نظر وجود کلسترول بخصوص در بیماران قلبی نیز اتفاق خواهد افتاد. شاه دانه کالری بسیار زیادی ندارد ، اما جالب است که پس از مصرف آن یک احساس سیری به سراغ شما می آید. زیرا این دانه نیاز بدن به انرژی و همچنین پروتئین را برطرف می کند و سیستم های گرسنگی در داخل مغز با چنین روشی از فعالیت باز می ایستند.

شاه دانه علاوه بر فواید ذکر شده می تواند تعادل هورمون ها را در بدن شما برقرار کند . شاه دانه معمولا اثری مشابه آسپرین دارد ، اگر در زمره ی افرادی هستید که خون رقیقی دارید از مصرف این ماده اجتناب نمایید.