سنگ کلیه و درمان گیاهی آن گرداوری شد

سنگ کلیه و درمان گیاهی آن

 

کلیه یکی از مهم ترین اعضای بدن برای دفع مواد زائد می باشد که این مواد از طریق ادرار دفع خواهد شد. این ادرار در مسیر خود از کلیه تا مثانه به سرعت حرکت خواهد کرد و کوچکترین مانع بر سر راه آن می تواند در این پروسه اختلال دردناکی را ایجاد نماید. معمولا مواد موجود در داخل ادرار به دلیل عدم تجزیه و تجمع خود ، در برخی مواقع سنگ کلیه را پدید می آورند. سنگ کلیه برحسب جنس خود از انواع گوناگونی تشکیل می شود . وجود حتی یک سنگ کلیه از نوع کوچک درد بسیار وحشتناکی را پدید خواهد آورد.

یکی از روش های بسیار مؤثر درمانی برای از بین بردن سنگ کلیه ، استفاده از داروهای گیاهی مؤثر خواهد بود. برخی از مواقع پزشکان استفاده از چای سبز و چای سیاه کمرنگ را به دلیل افزایش مایعات بدن برای بیشتر شدن عمل دفع ادرار ، در جهت خروج سنگ کلیه مفید می دانند. علاوه بر آن استفاده از عرق شتر ( قابل دسترس در انواع عطاری ها) ، همچنین گیاه خارخاسک به عنوان گیاهان مفید برای دفع سنگ کلیه مطرح می شوند.

روغن کرچک!!! این روغن با بوی نامطبوع خود اما اثر درمانی فوق العاده زیادی دارد که به صورت موضعی خواص درمانی خود را بر موضع در دسترس قرار خواهد داد. توجه داشته باشید که این روغن را دقیقا بر موضعی که درد در آن احساس می شود با ماشاژ نرم و پیوسته بمالید. مالش از درد شدید می کاهد و علاوه بر آن درمان را سرعت می بخشد. بهترین راه برای درمان سنگ کلیه پیشگیری کردن از رخداد آن است. در هر وعده ی غذایی خود لیموترش را به جای استفاده از نمک جایگزین نمایید ، این عنصر با خواص بی نظیر خود نه تنها از سنگ کلیه بلکه از بسیاری بیماری های دیگر نیز جلوگیری خواهد کرد.

سنگ کلیه و درمان گیاهی آن