در این مطلب در مورد سرطان خون در کودکان و زنان اماده شده است

سرطان خون در کودکان و زنان

 

علائم سرطان خون در کودکان و زنان

دکتر اصفهانی گفت:معمولاً علائم سرطان خون در کودکان خیلی اختصاصی نیست اما اگر علائمی مانند بی اشتهایی، بی حالی و ضعف، تب خفیف، رنگ پریدگی، رشد بیش از حد غده های لنفاوی، بزرگ شدن طحال و دردهای مزمن استخوانی در کودک دیده شود نیاز به مراجعه به پزشک و بررسی بیشتر دارد.

این فوق تخصص سرطان خاطرنشان کرد:علائم بیان شده حتماً علتی بر وجود سرطان خون در کودکان نیست و ممکن است این علائم به هزاران علت دیگر در کودک ظاهر شود. به طور مثال دردهای استخوانی در کودکان می تواند به علت رشد قدی یا فعالیت های روزانه کودک باشد.

دکتر اصفهانی خاطرنشان کرد:برای تشخیص سرطان خون آزمایش شمارش خون (CBC) از بیمار گرفته می شود تا معلوم شود آیا تغییری در خون یا گلبول های خون و شمارش پلاکت ها به وجود آمده است یا خیر.

وی ادامه داد:در مراحل بعدی به بررسی های بیشتر مانند آزمایش مغز استخوان نیاز است که از استخوان لگن بیمار گرفته می شود البته گاهی نمونه ای که گرفته می شود قطعی نیست و لازم است پس از مدتی آزمایش تکرار شود، چون در برخی موارد به صورت پیش سرطان است که هنوز به سرطان منجر نشده و ممکن است به حالت قبل برگردد.

وی خاطرنشان کرد:اگر بیمار در مرحله پیش سرطان باشد و عفونت کنترل شود، مواد شیمیایی و مواد غذایی حاوی نگهدارنده و … مصرف نکند ممکن است به حالت قبل برگردد اما این نیز قطعی نیست.