ذات الریه در کودکان گراوری شد

ذات الریه در کودکان

 

وجود هر نوع بیماری در کودکان معمولا بسیار مهم است . کودکان از بدن ضعیف تری برخوردار هستند و حتی وجود یک تب ساده در اندازه ی کم هم می تواند با عوارض زیادی همراه باشد. یکی از مهم ترین بیماری ها که تا سن پنج سالگی بسیار زیاد رخ می دهد بیماری ذات الریه در کودکان می باشد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با علائم و درمان این بیماری بیشتر آشنا کنیم.

بیماری ذات الریه بیماری است که بر اثر ورود عوامل میکروبی و باکتریایی در سیستم تنفسی رخ می دهد و منجربه التهاب در ریه خواهد شد. شایع ترین علتی که می تواند برای ذات الریه در کودکان به آن اشاره نمود در ارتباط با عفونت هایی است که در سیستم تنفسی و ریوی ما رخ می دهد. از عوارض این نوع بیماری ها می توان به ذات الریه اشاره نمود. بنابراین در صورت کم توجهی به هر نوع علامت عفونی در کودکان نظیر سرفه های خلط دار و . . . باید انتظار چنین نتایجی را نیز داشت.

از علائم بسیار مهم در ذات الریه می توان به سرفه های خلط دار ( خلط رنگ دار به رنگ زرد یا سبز) ، تب بالا ، درد در بدن بخصوص در سر ، مشکل در تنفس ، مشکل در بلع غذا ، بی حالی و . . . اشاره نمود. معمولا در ابتدای امر این علائم با یک بیماری معمولی همچون سرماخوردگی یکی تلقی می شود ، در حالی که رفته رفته حتی با وجود استراحت و پرهیزهای مختلف این بیماری بهبود نیافته و علائم آن بدتر از قبل می شود.

متأسفانه والدین اهمیت این بیماری را نمی دانند و پیشرفت بیماری تا جایی خواهد بود که از دست پزشک و داروهای معمولی کاری بر نمی آید و به دلیل بروز مشکل در تنفس نیاز است تا ادامه ی درمان ذات الریه در کودکان در بیمارستان و با تجهیزات بیشتری نیز انجام شود. برای درمان بهتر نیاز است تا از ترشحات خلطی بیماران نمونه ای برا آزمایشگاه تهیه شود و سپس پس از بررسی و پیدا کردن عامل میکروبی ، درمان متناسب با آن انجام خواهد شد.

نحوه ی مصرف داروها در زمان تعیین شده از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. همانطور که می دانید وجود تب و کنترل آن می تواند بیمار را از ابتلا به تشنج های آسیب رساننده به مغز نیز در امان نگاه دارد. همچنین مصرف کردن مایعات و استراحت به کنترل بهتر بیماری کمک خواهد کرد.