دندان درد در دوران بارداری گرداوری شد

دندان درد در دوران بارداری

 

دندان درد دردی است که هر فردی را از پای در می آورد. معمولا افرادی که به این درد مبتلا هستند هرچه زودتر به نزد دندانپزشک خود مراجعه می کنند تا مشکلات دندانی آنها به سرعت حل شود ، اما زمانی که شما در دوران بارداری قرار داشته باشید شرایط متفاوت خواهد بود. در برخی از زمان های بارداری مراجعه به دندانپزشک برای اعمال مربوط به دندان در سلامت جنین تأثیرگذار می باشد اما از نرفتن بهتر است. زیرا با مراجعه شما می توانید از مشکل اصلی خود باخبر شوید و در زمان تعیین شده برای درمان مراجعه نمایید.

معمولا درد دندان در دوران بارداری به دلیل تغییر در سلامت لثه ها و یا خراب شدن دندان ها رخ می دهد. میزان اسید درون دهان در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی متفاوت خواهد بود و همین امر می تواند خرابی دندان به خصوص در زمان شب را بیش از هر زمان دیگری افزایش دهد. پلاک های میکروبی که مادر باردار با بی توجهی به از بین بردن آنها در داخل دهان خود دارد عاملی برای خراب شدن و آسیب به لثه به شمار می رود.

التهاب در لثه می تواند دندان درد در دوران بارداری را با خود به همراه داشته باشد. برخی از مواقع آبسه های بزرگی در لثه ها رخ می دهد که نشان دهنده ی وجود میکروب و عفونت در منطقه ی درگیر می باشد. مسواک زدن پس از هر وعده ی غذایی از همان روزهای اول بارداری می تواند امری مؤثر در کاهش این پلاک های میکروبی باشد.

اگر پزشک برای شما مکملی با نام کلسیم را تجویز نموده قطعا از این تجویز هدفی داشته است. این مکمل کمک می کند تا کلسیم مورد نیاز برای رشد دندانی و استخوانی جنین شما از بدن و دندان های شما گرفته نشود و در نتیجه خرابی زودهنگام با تعداد زیادی از دندان ها را به همراه نداشته باشد. تنها با مصرف مکمل ها و غذاهای لبنیاتی این ماده ی معدنی در حالت نرمال قرار خواهد گرفت.

معمولا استفراغ کردن که در زمره ی ویار صبحگاهی بارداری قرار دارد می تواند اسید داخل دهان شما را به شدت افزایش دهد ، در صورتی که این اسید به همان صورت باقی بماند قطعا مسیر را برای دندان درد در دوران بارداری و خرابی دندان ها هموار خواهد کرد. بنابراین با مسواک زدن از این اتفاق جلوگیری نمایید.

 

مطالب مرتبط:

هفته هیجدهم بارداری