درمان طب سنتی برای نفخ شکم گرداوری شد

 

درمان طب سنتی برای نفخ شکم

 

نفخ در شکم یعنی همان حضور گازهای بسیار زیاد در داخل سیستم گوارشی که معمولا در میانه ی راه فرد را به دردهای شدیدی دچار خواهند کرد. از این رو بسیار مهم است که ما با استفاده از توصیه های مختلف طب سنتی حباب این گازها را کوچکتر نموده و آنها را در داخل شکم خود از بین ببریم. این کار با استفاده از مصرف گیاهان دارویی به خوبی امکان پذیر است و نیاز به مصرف داروهایی همچون دایمتیکون وجود ندارد ( این دارو در موارد بسیار شدید کمک کننده خواهد بود).

معمولا برای پیشگیری از تجمع گاز زیاد در داخل شکم یا به اصطلاح پزشکی نفخ زیاد ، کافی است که شما مصرف غذاهای نفاخ را کاهش دهید. کاهش غذاهایی همچون حبوبات ، نوشابه های گازدار ، هندوانه، کاهو ، کلم ، میوه و سبزیجات نفاخ و . . . یکی از راهکارهای پیشنهادی پدیده کاشان می باشد . اما در صورتی که با رعایت مصرف باز هم به دردهای ناشی از نفخ شدید در شکم دچار شدید تنها راه حل مصرف گیاهان زیر می باشد.

از قدیم همیشه به همراه غذا از نعناع خشک استفاده می کردند ، یکی از دلایلی که امروزه پژوهشگران نسبت به آن به باور رسیده اند ، اثردرمانی نعناع خشک بر روی کاهش نفخ می باشد. علاوه بر آن گلپر یکی از مشهورترین گیاهان دارویی برای کاهش نفخ می باشد. معمولا مصرف گلپر به تنهایی به دلیل طعم نامطبوع امکان پذیر نیست ، پس در ابتدا باید آن را به شکل یک پورد درآورید سپس به آن کمی عرق بهارنارنج به همراه نبات بزنید تا هم طعم و هم شیرینی مناسبی برای مصرف داشته باشد.

حتما از سبزیجات تازه ای همچون نعناع و ریحان برای مصارف روزانه ی خود بهره ببرید. این سبزیجات علاوه بر آنکه نیاز شما را به انواع ویتامین ها و مواد معدنی تأمین می کنند ،  می توانند نفخ شکم و انواع بیماری های گوارشی را بهبود ببخشند.