خشکی چشم در کودکان گرداوری شد

خشکی چشم در کودکان

 

معمولا خشکی چشم نه تنها در بزرگسالان بلکه در کودکان نیز اتفاق می افتد ، بنابراین پیشگیری از این اتفاق به دلیل عواقبی که با خود به دنبال دارد بسیار مهم است. کودکان معمولا نسبت به این حالت اهمیت کمتری می دهند و به همین دلیل ممکن است سلامت چشم های آنها در اثر یک غفلت مورد تهدید قرار گیرد. چشم ها در حالت طبیعی باید مرطوب باشند ، اما زمانی که این رطوبت به هر علتی وجود نداشته باشد ، قطعا حالتی به نام خشکی چشم نیز رخ خواهد داد.

پژوهشگران دلایل مربوط به خشکی چشم در کودکان را مورد بررسی قرار دادند. متأسفانه متهم ردیف اول در این خصوص بازی های رایانه ای و استفاده از تبلت ها می باشد. امروزه استفاده از این وسایل الکترونیکی بسیار بیشتر از گذشته می باشد ، زمانی که کودک شما مشغول به بازی است به دلیل هیجانی که در بازی وجود دارد ، از پلک زدن خودداری می کند. این موضوع می تواند رطوبت روی سطح چشم او را از بین ببرد و در نتیجه خشکی چشم در کودکان رخ خواهد داد.

برای جلوگیری از این اتفاق والدین نقش بسیار مهمی دارند. آنها باید شرایط منزل را به گونه ای فراهم کنند تا کودک آنها تنها چند ساعت کوتاه به بازی کردن بپردازد و برای تخلیه ی انرژی کودکانه ی خود به پارک برود و بازی با هم سن و سال های خود را انتخاب کند. مادر می تواند هر روز فرزند خود را به بیرون از خانه ببرد و کمی با او قدم بزند ، دوری از محیط خانه و فضایی که کودک ما در آن گرفتار شده است بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

در صورتی که نمی توانید فرزند خود را از این وسایل دور کنید یکی از راه حل ها استفاده از فواصل مختلف برای جدایی کودک از این دستگاه ها می باشد. بنابراین هر چند دقیقه یکبار به بهانه های مختلف به او سر بزنید و با او صحبت کنید ، برای او خوراکی های مفید ببرید تا به این دلایل لحظه ای ( حتی برای یک دقیقه) چشم خود را از روی صفحه ی مورد نظر بردارد و پلک بزند. در مواردی که خشکی چشم بسیار شدید است می توانید از قطره های چشمی برای مرطوب کردن داخل چشم نیز استفاده نمایید.

از علائم مهم خشکی چشم می توان به خارش چشم ها اشاره کرد. در صورتی که متوجه خارش چشم ها ، قرمزی چشم و کم شدن دید کودک خود هستید ، به احتمال بسیار زیاد خشکی چشم در کودکان را تجربه خواهید کرد و باید در پی رفع علائم مربوطه در فرزند خود باشید.