تفاوت دیگر این دو نوع غلات در شیوه مصرف انسانی آنهاست. بیشتر افراد ترجیح می دهند جو پوست کنده را در صبحانه خود میل کنند و بدین صورت از مواد مغذی آن استفاده کنند. از جو هم بیشتر در تاس کباب و سوپ استفاده می شود.

تفاوت جو و جو دوسر


در این مطلب با تفاوت جو و جو دوسر آشنا میشوید

جو و جو دوسر چه فرقی با هم دارند؟

جو و جو دوسر در ارزش غذایی با هم متفاوتند. جو دوسر بسیار مغذی و سالم است و غذای مناسبی برای وعده صبحانه است. اما در عین حال جو نیز به نوبه خود حاوی مواد مغذی است. هر دو این غلات پروتئین تولید می کنند اما پروتئینی که در هر وعده مصرف جو دوسر تولید می شود تقریبا نصف جو است. علاوه بر این جو مقدار زیادی فیبر دارد که سلامت دستگاه گوارش را تامین می کند. در حالی که جو دوسر فیبر کمتری دارد.

هم جو و هم جو دوسر به عنوان تنقلات، خوراکی های بسیار خوبی هستند. هر دو این غلات به جلوگیری از بیماری هایی چون بیماری های قلبی، سرطان و دیابت نوع ۲ کمک می کنند.

تفاوت دیگر این دو نوع غلات در شیوه مصرف انسانی آنهاست. بیشتر افراد ترجیح می دهند جوپوست کنده را در صبحانه خود میل کنند و بدین صورت از مواد مغذی آن استفاده کنند. از جو هم بیشتر در تاس کباب و سوپ استفاده می شود.

جو

جو دوسر

نام لاتین : Hordeum vulgare نام لاتین: Avena sativa.
جو سرشار از فیبر، منیزیم و مس است. سرشار از مواد معدنی و پروتئین است.
احشام و چهارپایان غلات دیگر را به جو ترجیح می دهند زیرا جو را به دلیل پوست آن مصرف نمی کنند. مورد استفاده انسان و دام است.
پوست جو در غلات صبحانه استفاده می شود. جو نیمکوب بیشتر در سوپ استفاده می شود. جو پوست کنده در صبحانه و شیرینی پزی استفاده می شود.
جو در همه جای دنیا با هر آب و هوایی رشد می کند. جو دوسر در آب و هوای سرد و مرطوب با هر نوع خاک رشد می کند.


منبع: کاویاب