هفته بیست و پنجم بارداری گرداوری شد

هفته بیست و پنجم بارداری

 

هفته بیست و پنجم بارداری هفته ای است که شما در آن دچار مشکلاتی از نظر داخلی خواهید شد ، این مشکلات جدی نیستند ، اما تا آنجایی که در نظر دارید باید نسبت به آنها توجه داشته باشید. بی خوابی های شبانه شما می تواند چهره ای خسته و بی روح را ایجاد نماید ، سعی کنید تا بی خوابی شبانه را در طول روز جبران کنید. از نظر ادراری با کمی مشکل مواجه هستید و تکررهای بیش از اندازه به شما اجازه ی حرکت نمی دهند . تنها راه حل صبر و تحمل است تا هفته بیست و پنجم بارداری و هفته های پس از آن را پشت سر بگذارید.

جنین در داخل رحم شما در هفته بیست و پنجم بارداری با شکل یک فرد عادی ظاهر می شود ، او تمامی اجزای بدن حتی موهای سر و ابرو را دارد. پلک های او باز و بسته می شوند. گوش های بسیار تیزی دارد ، بنابراین مراقب حرف ها و رفتارهای خود باشید. او از نارحتی شما ناراحت می شود و از شادی شما خوشحال می شود. نفس کشیدن جنین در بدن شما تا حدودی راحت تر از قبل خواهد شد.

هفته بیست و پنجم بارداری همانطور که گفته شد هفته ای است که شما بیشتر از جنین تحت تأثیر تغییرات در بدن خود خواهید بود. به عنوان مثال مهم ترین تغییری که در بدن شما رخ می دهد در میزان وزن ابتدایی شما خواهد بود. حتی در عرض یک هفته نیز افزایش وزن چشمگیری خواهید داشت. به یاد داشته باشید که نباید افزایش وزن را با ورم و پف کردن اشتباه بگیرید. لباس های شما تنگ می شوند و دیگر نمی توانید همانند گذشته به کارهای خود ادامه دهید.

کمر دردی که شاید تا هفته های گذشته تأثیر زیادی بر روی بدن شما نداشته ، از این پس بیشتر خواهد شد. شما باید بیش از پیش به وضعیت بدن خود و استراحت توجه کنید تا بتوانید سنگین شدن جنین و مشکلات ناشی از آن را تا حدودی تحمل کنید. در این دوران نباید از کفش های با پاشنه استفاده نمایید ، زیرا میزان فشار وارد شده به کمر و پاهای شما بیش از پیش خواهد شد. در این دوران یعنی در هفته بیست و پنجم بارداری و هفته های بعدی تنها به فکر به دنیا آمدن فرزند خود باشید ، این فکر می تواند تا حدود زیادی افکار منفی دیگر را از شما دور کند و این دوران را به سلامت پشت سر بگذارید.

 

مطالب مرتبط:

سزارین