فواید عسل برای کودکان گرداوری شد

فواید عسل برای کودکان

 

عسل به عنوان یک آنتی بیوتیک کاملا طبیعی و بدون مشکل می باشد که همواره مورد استفاده ی پیر و جوان قرار دارد. اما همانطور که می دانید عسل در کودکان زیر یک سال به دلیل آلرژی های فراوان قابلیت استفاده ندارد ، بنابراین حتما از مصرف آن خودداری نمایید. اما شما می توانید در سنین بالاتر به دلیل خواص درمانی که عسل از خود بر جای می گذارد از آن بهره ببرید ، این کار بسیار سودمند می باشد و فرزند شما مصرف این ماده ی بسیار خوب را از سنین کودکی فرا می گیرد.

کودکان با مصرف عسل می توانند از هرگونه بیماری های مربوط به سنین بالا همچون عفونت های حاد تنفسی در امان باشند. این عفونت ها معمولا فرد در سنین زیر پنج سال بسیار زیاد اتفاق می افتد که یکی از راه های پیشگیری از این اتفاق تنها استفاده از عسل طبیعی می باشد. عسل دو سویه عمل می کند در برخی از افراد آلرژی را برطرف می کند اما در برخی دیگر آلرژی زا خواهد بود ، بنابراین با یک بار مصرف عسل می توان به واکنش بدن فرزند خود نسبت به این ماده پی برد و برای آن راه حلی را درنظر گرفت.

شاید برای شما جالب باشد اما یکی از اثرات بسیار طبیعی و مطلوبی که عسل با خود به همراه دارد ، خاصیت ترمیم شدن زخم ها می باشد. به خصوص زمانی که دست شما توسط مواد سوختنی دچار آسیب های سطحی می شود استفاده از عسل می تواند این مشکل را برطرف نماید. در مواردی که کودکان مبتلا به اسهال یا استفراغ هستند مصرف عسل برای سلامت آنها توصیه خواهد شد. در کودکانی که پس از یکبار مصرف عسل دچار شوک آنافیلاکسی شده اند ، به هیچ عنوان مصرف دوباره توصیه نمی شود زیرا مصرف دوباره می تواند مساوی با مرگ فرزند شما باشد.

فواید عسل برای کودکان